پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۸
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس از وقوع خسارات میلیاردی بر اثر شیوع بیماری لمپی اسکین در دام های کشور خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی می‌توانست با تزریق یک واکسن کم هزینه از این فاجعه جلوگیری کند.

شعارسال: «دکتر یوسف داودی» نسبت به شیوع وسیع بیماری پوستی لمپی اسکین در میان گاوهای دامداران کشور هشدار داد و گفت: این بیماری در آذربایجان شرقی بیش از شهرهای دیگر شایع شده و هزاران دام را مبتلا کرده است، اگر این بیماری به همین منوال شیوع پیدا کند خسارت مالی آن به چندین میلیارد تومان خواهد رسید.

شیوع بیماری پوستی لمپی اسکین در میان دام‌ها خسارت میلیاردی داشته است

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این بیماری خسارت میلیاردی به دنبال داشته است در حالی که وزارت جهاد کشاورزی می‌توانست با تهیه و توزیع به موقع واکسن آن جلوی چنین خسارتی را بگیرد، افزود: ادامه تعلل در تهیه واکسن سبب شیوع بیشتر این بیماری خطرناک می‌شود، ضمن آنکه پایین آمدن تولید، زاد و ولد دام و کاهش وزن آن‌ها را به دنبال دارد البته با توجه به گسترش این بیماری در بدن دام درمان آن نیز زمان‌بر خواهد شد.

مرگ 6 انسان و تلفات بی‌سابقه دامی بر اثر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده

وی همچنین از شیوع بیماری خطرناک، کشنده و همچنین مشترک میان انسان و دام دیگری باعنوان تب هموراژیک کریمه کنگو (بیماری تب خونریزی دهنده) خبر داد و گفت: این بیماری طی چند هفته اخیر 6 نفر تلفات انسانی و تاکنون تلفات بی‌سابقه دامی در کشور داشته است.

عدم استفاده از حشره‌کش و سهل‌انگاری در تامین سموم دفع آفات حیوانی؛ دلیل شیوع بیماری

نایب رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری اینکه تعدادی از افراد فعال در دامداری و کشتارگاه نیز بستری و قرنطینه شده‌اند، اضافه کرد: عدم استفاده از حشره‌کش و سهل‌انگاری در تامین سموم دفع آفات حیوانی این بیماری را شایع کرده و متاسفانه در خون حیوانات رخنه کرده است و اگر به مرحله خونریزی پوستی کل بدن برسد عملا غیرقابل درمان خواهد بود.

طبق قانون برنامه ششم واکسن دام‌ها باید تهیه و یارانه دولتی به دامداران داده شود

داودی با یادآوری اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه واکسن دام‌ها باید تهیه و یارانه دولتی به دامداران برای تهیه این واکسن‌ها داده شود، توضیح داد: بیماری لمپی اسکین ضایعات پوستی و مخاطی (داخل دهان و بینی) برای دام به دنبال دارد درحالی که می‌توانستند با تزریق یک واکسن کم هزینه از این فاجعه جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به تازگی واکسن این بیماری را از ترکیه وارد کرده و قرار است برخلاف قانون به دامداران بفروشند، هرچند همین کار را هم نیز به موقع انجام نداده‌اند و به‌نوعی اقدام آن‌ها نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 29تیر1398 ، کدخبر: 50610: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
طرح خوبیه که چر باید غیرقانونی باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین