پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس گفت: سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری باید توسط سازمان ثبت احوال به بخش های مختلف تقسیم بندی و برای هر بخش برنامه های عملیاتی که دارای سیاست ها و مولفه های مشخصی است تولید شود.
شعار سال:استاندار فارس گفت: سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری باید توسط سازمان ثبت احوال به بخش های مختلف تقسیم بندی و برای هر بخش برنامه های عملیاتی که دارای سیاست ها و مولفه های مشخصی است تولید شود.
سیاست های کلی جمعیت باید به برنامه های عملیاتی تبدیل شود
 دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با بیان این که مدیران دستگاه های متصدی برنامه ریزی باید به موضوع آمار توجه ویژه ای داشته باشند، اظهارداشت: آمار پایه برنامه ریزی است و از دهه های گذشته بر اساس آمارهای موجود چندین برنامه توسعه، تدوین و اجرا شده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که ثبت وقایع چهارگانه بر عهده ثبت احوال است و صدور اسناد هویتی، تولید و انتشار آمارهای جمعیتی و مهاجرت نیز از وظایف این نهاد محسوب می شود، ادامه داد: جمعیت روستانشین استان به حدود 29.9 درصد رسیده است که نشانه دگوگونی در مجموعه های زیستی است و نیازمند برنامه ریزی برای نگهداشت جمعیت در مراکز زیستی استان در قالب فعالیت های اقتصادی هستیم.
وی با بیان این که در حوزه خدمات عمرانی و تامین امکانات و ظرفیت های زیرساختی مانند راه، آب، برق، گاز، تلویزیون و تلفن، اقدامات بسیار خوبی در روستاها انجام شده است؛ افزود: در زمینه تامین معیشت و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار باید تلاش های بیشتری صورت گیرد و برنامه ریزی برای ایجاد تنوع شغلی با توجه به تغییرات اجتماعی و اقتصادی باید مورد توجه قرار داشته باشد.
دکتر رحیمی با اشاره به این که کاهش آمار فوت در استان فارس متاثر از خدمات نظام و دولت در زمینه پیشگیری، درمان و ترویج و توانمندسازی افراد در حوزه مسائل پزشکی دانست و گفت: آمارهای ولادت می تواند ما را در برنامه ریزی برای ارائه خدمت به گروه های سنی مختلف راهنمایی کند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که علاوه بر آمارهای خام جمعیتی باید آمارهای علمی و تحلیلی نیز بر مبنای آمارهای جمعیتی ارائه شود، اظهارداشت: این تحلیل ها می تواند موجب برآورد صحیح نیازها و برنامه ریزی دقیق تر برای ارائه خدمات به بخش های مختلف جامعه شود.
وی با اشاره به این که بر اساس آمارهای جمعیتی، میزان جمعیت جوان و فعال کشور در حال کاهش بوده به طور طبیعی جمعیت میانسالان افزایش خواهد یافت، گفت: فعالیت های اقتصادی آینده بیشتر باید دانش بنیان باشد تا این کمبود را جبران کند و همچنین ارائه خدمات به افراد میانسال و کهنسال را گسترش دهیم.
استاندار فارس با بیان این که بر اساس آخرین آمارهای جمعیتی، تعداد جمعیت استان به حدود پنج میلیون نفر رسیده است، افزود: بر اساس این آمار باید برنامه ریزی ها متناسب با جمعیت پنج میلیونی استان باشد.
دکتر رحیمی با اشاره به این که آمارهای دقیق جمعیتی می تواند مسئولین برگزاری انتخابات را در خصوص تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات و میزان تعرفه های مورد نیاز یاری کند، گفت: صدور اسناد هویتی به تدریج در حال الکترونیکی شدن است و ارائه خدمات به مردم تسهیل می شود بنابراین دستگاه های اجرایی باید برنامه ریزی دقیق تری برای ارائه خدمات به مردم داشته باشند.
استاندار فارس خواستار توجه به تجربیات دیگر کشورهای دنیا در زمینه سیاست های ترویجی و تشویقی برای افزایش جمعیت شد و افزود: فراخوان متفکرین حوزه های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانشگاهی شیراز در این زمینه موثر است و جمع بندی این نظرات در سطح کشور می تواند مورد استفاده مدیران ملی قرار گیرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:9مرداد1398،کدخبر:878688،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
آمارهای ولادت می تواند ما را در برنامه ریزی برای ارائه خدمت به گروه های سنی مختلف راهنمایی کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین