پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۲
معاون رئیس جمهور گفت :دولت در هفته گذشته طرح کودک همسری را تایید کرد و به مجلس فرستاد. دولت طرح را رسما تایید کرده و امیدواریم در مجلس مورد توجه قرار بگیرد.
شعارسال: معصومه ابتکار گفت: راه اندازی کلینیک ها و مشاوره های جنسی اهمیت زیادی دارد. اجازه ندهیم که مشکلات و آسیب ها جامعه را نابود کند و تصور نکنیم با رفتارهای اشتباه می توانیم ارزش ها را حفظ کنیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: در حوزه قانون کارهای مهمی انجام شده است . لایحه تامین امنیت زنان از جمله این موارد است و تهیه آن با همکاری قوه قضاییه انجام شد که لایحه مهمی است و امیدواریم با قول رئیس قوه قضاییه، جناب آقای رئیسی این روزها این لایحه به دولت برگردد . این لایحه جنبه بازدارندگی در خشونت خانوادگی داشته است.

وی تصریح کرد: میزان خشونت خانگی در ایران نسبت به برخی کشورها کم است اما حتی یک مورد هم نباید وجود داشته باشد. بیش از ۴۵۰ اورژانس اجتماعی در جامعه داریم که به صورت موفق در مورد خشونت علیه زنان و کودکان،سالمندان و خودکشی فعالیت می کنند .

ابتکار تاکید کرد : لایحه حمایت از کودک و نوجوان که ۱۰ سال در مجلس مانده بود با حمایت قوه قضائیه بررسی شد و تصویب رسید و در شورای نگهبان چندین بار ایرادات گرفته شد و در حال حاضر در کمیسیون قضایی است .از نمایندگان تقاضا می‌کنم این لایحه و انواع خشونت علیه کودکان را که در آن اشاره شده است مورد توجه قرار بدهند تا هر چه سریع تر پیگیری شود و به ابلاغ و به مرحله اجرا برسد.

ابتکار با اشاره به سایر لوایح در حوزه خانواده عنوان کرد : موارد کودک همسری نسبت به کل جمعیت زیاد نیست اما هر یک مورد هم برای ما اهمیت دارد و مسئله حساسی است چراکه در سطح بالایی به طلاق می‌انجامد و آسیب‌های زیادی به فرد وارد می‌شود و در خیلی از موارد بحث ازدواج مطرح نیست و بسیاری از آنها در حال خرید و فروش هستند.

ابتکار در پایان گفت: دولت در هفته گذشته طرح کودک همسری را تایید کرد و به مجلس فرستاد. دولت طرح را رسما تایید کرده و امیدواریم در مجلس مورد توجه قرار بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 ، کدخبر: 879298 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
هر سال در مناطقی از کشور به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی شماری از دختران زیر سن 13 سال توسط خانواده‌هایشان وادار به ازدواج می‌شوند این در حالی است که آسیب اجتماعی ناشی از این گونه ازدواج‌ها مشکلاتی را به دنبال داشته که بیشتر آنها به طلاق ختم می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین