پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طب سنتی راهبردی برای ورود به جراحی ندارد،گفت: افرادی که برای درمان سرطان طب سنتی را پیشنهاد می‌دهند می‌بایست مسئولیت این نوع از اظهارنظرها را بپذیرند.

شعار سال: محمد جواد جمالی نوبندگانی درباره درمان بیماری سرطان در طب سنتی،گفت: پزشکان طب نوین،طب سنتی را رد نمی کننداما معتقدبه این اصل درحوزه بهداشت و درمان هستند که طب سنتی می بایست در چارچوب قانونی و علمی حرکت کند و از همین رو الزامی است که مکانیسم اثر داروییطب سنتی مشخص وتعیین شود.

نماینده مردم فسا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدار استفاده دارو در طب سنتی می بایست بامعیاری قانونی وعلمی مشخص شودتصریح کرد: عوارض جانبی داروهای سنتیباید شفاف سازی وبه بیماران اطلاع رسانی شود تا بیمار آگاهی لازم از عواقب دارو مصرفی را داشته باشند.

طب سنتی راهبردی برای ورود به جراحی ندارد

وی ادامه داد: طب سنتی راهبرد مناسبی برای ورود به حوزه جراحی در حوزه پزشکی ندارد بنابراین بهترین راهکار این است که طب سنتی و نوین در حوزه درمان مکمل یکدیگر باشد تا بتوان به نوعی سرانه سلامت جامعه را با افزایش روبرو کرد اما مصرف همزمان داروهای علم نوین با سنتی درآینده مشکل زا خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان پزشک از مردم در خواست دارم با عمل وآگاهی مسیر درمان در طب سنتی و نوین را انتخاب کنند زیرا بطور مثال برای خاموش کردن اتش بنزین و آب هر دو در یک زمان نمی توانند مورد استفادهقرار بگیرند.

جمالی نوبندگانی افزود: اگربیماری به این نتیجه میرسد که درمان سرطان با طب سنتی امکان پذیر است به قدر مسلم می تواند مسیر طب سنتی را دنبال کنند اما بیماران آگاه باشندکهدرمان همزمان داروهای طب سنتی و نوین با یکدیگر می تواند تداخل وعوارض های سنگینی ایجاد کند.

علت اصلی بیماری سرطان مشخص نیست

وی با بیان اینکه علت اصلی بیماری سرطان مشخص نیست تصریح کرد: تنها جنبه آماری در تشیخص بیماری سرطان اعلام شده و بنابراین هیچ فردی نمی تواند به قطعیت درباره علت بیماری سرطان اظهارنظر کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طب سنتی راهبردی برای ورود به جراحی نداردیادآورشد: افرادی که برای درمان سرطان طب سنتی را پیشنهاد می دهند می بایست مسئولیت این نوع از اظهارنظرها را بپذیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 10 مرداد 98، کد مطلب: 431879: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
طب سنتی در ایران از حدود 150 سال پیش، با پیدایش طب رایج ممنوع شده بود اما امروزه در ساختار بهداشت و درمان کشور دارای جایگاه است، گفت: امروزه سراسر دنیا از طب سنتی استفاده می‌کنند و سازمان جهانی بهداشت نیز تسهیلاتی را برای استفاده از آن در نظر گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین