پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال رونق تولید و در شرایط سخت تحریم‌ها، بهبود اوضاع اقتصادی کشور با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

شعار سال: سکینه الماسی روز جمعه با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه امسال، سال «رونق تولید» نامگذاری شده و از طرفی، رکود اقتصادی، مشکلات معیشتی و درآمدی مردم و بحث تحریم‌ها نیز مطرح است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان به واسطه اینکه جمعی از نخبگان این شرکت‌ها را تاسیس کرده‌ و در این راستا کارهای اساسی هم انجام داده‌اند، می‌توانند به بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها فشار زیادی بر مردم وارد کرده است، با کمک علم و تکنولوژی که در اختیار دارند و البته با حمایت‌های دولت، در عرصه تولید ورود کنند.

الماسی با بیان اینکه امروز با توجه به جایگاه ویژه‌ای که شرکت‌های دانش بنیان در عرصه‌های علمی و فناوری کسب کرده‌اند باید حمایت بیشتری از آنها صورت گیرد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان حامی مالی این شرکت‌ها باید تسهیلات بیشتری نسبت به گذشته برای حمایت از این شرکت‌ها ارائه کند تا این شرکت‌ها بتوانند روی پای خود بایستند و فعالیت اصلی و رسالت خود را انجام دهند. اگر از این شرکت‌ها حمایت نشود به طور حتم نمی‌توانند به فعالیت خود آن‌طور که باید و شاید ادامه دهند.

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، از صندوق نوآوری وشکوفایی خواست در سال رونق تولید و در شرایط سخت تحریم‌ها، حمایت بیشتری در قالب ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد.

وی کار شرکت‌های دانش‌بنیان را تولید محصولات فناورانه عنوان کرد و گفت: اکثر نیروهای تشکیل‌دهنده این مجموعه‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند، در شرایط فعلی جوانان ما مشکلات اقتصادی دارند و دستشان خالی است و با کمبود امکانات مالی نمی‌توانند ادامه فعالیت دهند و اگر حمایت مالی نشوند، مطمئناً فعالیتشان نیمه‌کاره مانده و به جای تولید دانش به تعداد افراد بیکار اضافه خواهد شد.

الماسی اظهار داشت: همه صندوق‌ها به ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی باید فرایند تسهیلات و بازپرداخت آن را آسان‌تر کرده و مبلغ وام به شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 11مرداد 98، کد خبر: 83419499، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین