پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
محققان دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای اولین بار در کشور موفق به ساخت «دستگاه تست پیل‌های سوختی میکروبی – جریان ثابت» شدند.

شعار سال: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با همکاری گروه پژوهشی انرژی نو و تجدیدپذیر و همچنین آزمایشگاه انرژی‌های نو این دانشگاه، برای اولین بار در کشور موفق به ساخت "دستگاه تست پیل‌های سوختی میکروبی جریان ثابت" شدند.

در دستگاه‌های بارالکترونیکی پیشین، بار‌های اعمالی بسیار بالاتر از عملکرد پیل بودند، دقت اندازه‌گیری پایین، جریات نشتی بالا (در مقابل توان پیل سوختی) و ولتاژ کاری در حدود چند صد میلی ولت به بالا بودند. در صورتی که پیل‌های سوختی میکروبی عموماً ولتاژی در حدود کمتر از
۵۰۰ میلی ولت و جریان ماکزیممی کمتر از یک میلی آمپر دارند؛ بنابراین دستگاه تست پیل سوختی میکروبی با رفع این مشکلات، قابلیت اندازه گیری ولتاژ پایین در حد چند میلی ولت و جریان پایین در حد چند میکروآمپر تا چند صد میکروآمپر را دارا می‌باشد.

این دستگاه جزو تجهیزات الکترونیکی می‌باشد که نیاز‌های تحقیقاتی جهت تست انواع پیل‌های سوختی میکروبی و رسوبی، پیل‌های الکتروشیمیایی، برخی تست‌های مربوط به بیوسنسور‌ها و باتری‌های خورشیدی را برطرف می‌کند.

لازم به ذکر است، ثبت اختراع این دستگاه انجام شده است و هم اکنون در ۱۰ دانشگاه بزرگ کشور از جمله دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه مازندران در حال استفاده می‌باشد. همچنین، تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان مقاله و چند ثبت اختراع با استفاده از این دستگاه به ثبت رسیده است.


بنابراین گزارش، از دیگر خدمات و دستاورد‌های این شرکت دانش‌بنیان با همکاری گروه پژوهشی انرژی نو و تجدیدپذیر و همچنین آزمایشگاه انرژی‌های نو، می‌توان به مواردی همچون: ساخت تجهیزات جانبی شامل مبدل‌های ولتاژ و ذخیره کننده‌های انرژی توان و جریان پایین مورد استفاده در پیل‌های سوختی، سلول‌های خورشیدی و پیل‌های الکتروشیمیایی، ساخت دیتالاگر‌های
۱۶ بیتی چند کاناله با قابلیت بارگذاری مقاومتی، ساخت خمیر و جوهر‌های رسانا جهت ساخت الکترود‌های خمیر کربنی، ساخت انواع بدنه‌های پیل سوختی میکروبی دو محفظه، سه محفظه، استک و ایر کاتد، سنتز نیمه صنعتی گرافن اکساید، ساخت الکترود‌های روکش طلا و روکش نقره، ساخت الکترود‌های مبتنی بر خمیر‌های کربن و گرافیت، ساخت سنسور تشخیص ترکیبات فنولی (آلوده کننده آب‌های زیرزمینی) در پساب کارخانجات، تولید نیمه صنعتی سه نوع مایع ظرفشویی، جرم گیر و سفید کننده و همچنین چربی گیر صنعتی- (درحال ساخت) سنسور‌های تشخیص آلودگی آب و مانیتورینگ آنلاین اطلاعات- (درحال ساخت) الکترود‌های screen printed، ساخت، مشاوره و ارائه خدمات مربوط به پیل‌های سوختی میکروبی و رسوبی، تست و مشاوره در زمینه بیوسنسور‌ها و انجام آنالیز‌های CV, LSV, DPV و EIS، سنتز نانو مواد , Au, Graphene Nano-sheet GrO, ZnO, BiOCl, TiO ۲ و انجام تست‌های مرتبط با خوردگی اشاره کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 7 مرداد 98، کد مطلب: 780953: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین