پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
مسئول ترویج واحد کارآفرینی و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف گفت: سعی کرده‌ایم تا به هر شکل از ایده‌های جدید حمایت کنیم و کسی به خاطر اینکه ما فضا نداشتیم نرود.

شعارسال: مسئول ترویج واحد کارآفرینی و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف گفت: سعی کرده‌ایم تا به هر شکل از ایده‌های جدید حمایت کنیم و کسی به خاطر اینکه ما فضا نداشتیم نرود.

زهرا قنبریان مسئول ترویج واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیل رشته نفت از این دانشگاه در خصوص رویدادهایی که مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف برای دانشجویان برگزار می‌کند تا بتوانند مسیر درست رسیدن به یک کسب و کار موفق را پیدا کنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های واحد ترویج کارآفرینی مرکز رشد شریف، ترویج و آموزش از طریق ابزار‌های مختلف است؛ این ابزار می‌تواند به شکل نشریه، تبلیغات و تولید محتوا یا حتی برگزاری رویداد‌ها باشد.

وی ادامه داد: مهمترین ابزار ترویج ما دانشجویان هستند و تمام مراحل ترویج از تبلیغ تا برگزاری و تولید محتوا توسط خود دانشجویان انجام می‌شود و مسئولین رویداد‌ها از دبیر اجرایی تا کار اجرایی را دانشجویان انجام می‌دهد.

قنبری افزود: رویداد‌های دانشگاه صنعتی شریف به چند دسته تقسیم می‌شود، برخی رویداد‌ها فصلی هستند یکی از این رویداد‌ها مسیر آینده من است که به صورت نشست برگزار می‌شود با حضور اساتید و فارغ التحصیلان و کارآفرینان دانشگاه شریف دید وسیع‌تری به دانشجویان می‌دهند تا با آینده کاری خود آشنا شوند.

مسئول ترویج واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: بعضی از این رویداد‌ها به صورت بازی است در واقع در قالب بازی، مفاهیم کسب و کار و مهارت‌های نرم را به دانشجویان آموزش می‌دهند مثل مذاکره و مدیریت زمان که البته طراحی تمام این بازی‌ها بر عهده خود دانشجویان است.

قنبریان ادامه داد: بازی‌هایی مثل مذاکره و مدیریت زمان در واقع به دانشجو این فرصت را می‌دهد تا برای حضور در کسب و کار‌های آینده خود را آماده کند همچنین سعی شده در اجرای این بازی‌ها کار گروهی در نظر گرفته شود و باید طبق برد‌های تعیین شده حرکت کنند.

»روند»، تکنولوژی را به کسب و کار پیوند می‌دهد

وی درخصوص رویداد روند نیز گفت: رویداد روند، آینده تکنولوژی و کسب و کار را بررسی می‌کند و در قالب دو کارگاه تخصصی برگزار می‌شود، در واقع پیش مقدمه‌ای برای رویداد‌های تریگر است و این دید را به دانشجویان می‌دهد که در چه زمینه‌هایی ایده پردازی و کار کند.

مسئول ترویج واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به حضور کارآفرینان موفق در رویداد روند، تصریح کرد: نشست با کارآفرینان موفق در گذشته توسط مرکز رشد دانشگاه شریف برگزار می‌شد، اما در حال حاضر انجمن علمی‌های دانشکده‌ها تحت نظارت مرکز این دوره‌ها را برگزار می‌کنند به این صورت که یک کارآفرین از همان دانشکده دعوت می‌شود و به سوالات دانشجویان پاسخ می‌دهد.

کسب فرصت‌های جدید شغلی با «استارت آپ تریگر«

قنبریان درباره برگزاری دوره‌های استارت‌آپ تریگر در دانشگاه صنعتی شریف گفت: یکی از مهمترین رویداد‌های دانشگاه شریف، دوره‌های استارت‌آپ تریگر است که در یک هفته برگزار می‌شود؛ در این دور‌ه‌ها طی چهار روز کارگاه عمومی و تخصصی اعضا با یکدیگر آشنا می‌شوند و ایده‌های خود را به یکدیگر معرفی می‌کنند، سپس یک روز فرصت دارند تا ایده‌های خود را بپرورانند و در روز آخر ایده خود را به داوران ارائه کنند.

وی درخصوص مزیت‌های استارت آپ تریگر برای شرکت کنندگان تصریح کرد: در طول این رویداد دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه خودشان را از طریق نشست‌های سریع یا فست میتینگ‌ها معرفی و طرح و ایده خود را به سرمایه گذار ارائه کنند.

قنبریان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های این رویداد این است که دانشجویان یاد می‌گیرند کار تیمی انجام دهند و اگر ایده‌ای دارند و در یک تیم حاضر می‌شوند، ایده تیم ارجحیت داشته باشد.

وی افزود: استارت‌آپ تریگر در واقع شروعی است برای اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان کسب و کار خودشان را داشته باشند؛ در واقع این تیم‌ها اگر بتواند از ارزیابی‌ها عبور کنند می‌توانند در شتاب دهنده‌ها مستقر شوند و به آن‌ها کمک می‌شود تا بزرگتر شده و به یک شرکت یا استارت‌آپ تبدیل شوند.

شتاب دهنده شریف پذیرا‌ی اید‌ه‌های دانشجویی است

مسئول ترویج واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در همه‌ی زمینه‌ها چه فنی مهندسی و چه IT شتاب دهنده شریف پذیرا‌ی اید‌ه‌های دانشجویی است.

وی درخصوص روند عضویت در شتاب دهنده شریف گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایده خود را در سایت مطرح کرده و فرم‌های مربوه را تکمیل می‌کنند، ۲ هفته زمان می‌برد تا ارزیابی‌ها انجام و ایده‌ها از فیلتر‌های در نظر گرفته شده عبور کنند و در نهایت زمان مصاحبه در نظر گرفته می‌شود تا این دانشجویان بتوانند با دفاع از ایده‌های خود و پذیرش آن‌ها در شتاب دهنده مستقر می‌شوند.

مسئول ترویج واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: مقطع ومدرک تحصیلی برای ما ملاک نیست آنچه اهمیت دارد این است که تِزهای پایان نامه باید ارزش استارت‌آپ شدن را داشته باشد یعنی صرف ساخت یک وسیله یا قطعه استارت آپ نیست، همچنین باید این پایان‌نامه‌ها برآورد هزینه مالی شود و شرایط اقتصادی شدن را داشته باشد؛ اگر یک پایان نامه همه این شرایط را داشته باشد مورد حمایت قرار گرفته و به یک کارگاه و بنگاه اقتصادی تبدیل می‌شود.

شتاب دهنده شریف در سطح بین الملل از ایده‌ها حمایت می‌کند

قنبریان گفت: شتاب دهنده شریف امکاناتی که تمام شتاب دهنده‌های دنیا در اختیار استارت آپ‌ها قرار می‌دهند را دارد و برای حمایت از ایده‌های جدید و استقرار آن‌ها مکانی را در نظر گرفته و منتور و مربی به عنوان مشاور در کنار آن‌ها قرار می‌دهد تا در مسیر درست حرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای این استارت‌آپ‌ها ادامه داد: شبکه سازی یکی از مهمترین کار‌هایی است که هر استارت آپی به آن نیاز دارد و واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به شبکه سازی استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند.

قنبریان در پاسخ به این سوال که از نظر مالی و تامین بودجه مرکز رشد چه میزان از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند، گفت: این مرکز برای ایده‌های استارت‌آپی تا زمانی که به سرمایه گذار معرفی شده و از شتاب دهنده خارج شوند تا سقف ۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر می‌گیرد.

۱۳ استارت‌آپ در شتابدهنده شریف مستقر هستند

مسئول ترویج واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف درخصوص پژوهش‌های ارائه شده به شتاب دهنده شریف که به نتیجه نهایی رسیده است، گفت: از برجسته‌ترین استارت‌آپ‌هایی که از شتاب دهنده شریف جدا شده‌اند می‌توان به نواک، ترب، چیتا و دایناسور اشاره کرد که تبدیل به شرکت شده‌اند. این شرکت‌ها در قالب یک ایده آمدند و بزرگ شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ تا ۱۳ استارت آپ در این شتاب دهنده مستقر هستند و از طرف دیگر صف انتظار و ارزیابی هم طولانی است و دانشجویان منتظر هستند تا ارزیابی شده و به واحد شتاب دهنده ملحق شوند؛ و نکته مهم این است که سعی کرده‌ایم تا به هر شکل از این ایده‌ها حمایت شود و کسی به خاطر اینکه ما فضا نداشتیم نرود یعنی همه ایده‌هایی که خوب هستند قطعا حمایت شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 14آبان 1397 ، کدخبر: 721968،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین