پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون رییس جمهوری و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این استان برگزار می شود
شعارسال:سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون رییس جمهوری و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این استان برگزار می شود.

دبیر این کنفرانس جهانی افزود : در این کنفرانس که به لحاظ انتقال تجربیات جهانی و ارتباط با شبکه علم و نوآوری دنیا بسیار اهمیت دارد، 500 شرکت‌ کننده از 50 کشور جهان حضور دارند.
حسن خاکباز اظهارداشت : مهمترین اتفاق در این کنفرانس ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک‌های علم و فناوری است که در این رابطه با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مذاکرات دوجانبه بین مدیران پارک‌ های داخلی و خارجی در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود.
وی، محور اصلی کنفرانس جهانی پارک‌ های علم و فناوری و مناطق نوآوری را 'به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری' ذکر و اضافه کرد: از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.
دبیر اجرایی این کنفرانس دلیل انتخاب اصفهان را برای میزبانی این کنفرانس که در 2 سال گذشته در اجلاس جهانی مسکو اعلام شد را قدمت و فعالیت‌ های قابل توجه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برشمرد.
وی تصریح کرد : شهر نانت فرانسه میزبان کنفرانس سال 2019 است و پارک‌ های علم و فناوری کشورهای اسلونی، مکزیک و اسپانیا کاندیدای میزبانی برگزاری سی و هفتمین کنفرانس جهانی پارک ‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در سال 2020 هستند و میزبان نهایی با رای‌ گیری در نشست مجمع عمومی انجمن IASP در اصفهان تعیین خواهد شد.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری از دوم تا پنجم سپتامبر 2018 برابر با یازدهم تا چهاردهم شهریور 1397 برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار می شود.
 
تعداد مراکز رشد فناوری کشور در سال 1391 حدود 131 مرکز بوده که در پایان سال 1396 به 193 مرکز رشد افزایش یافته است.
تعداد پارک‌ های علم و فناوری نیز از 31 پارک در سال 91 به 41 پارک در سال 1396 افزایش یافته است که این مراکز کانون اصلی رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.
تعداد شاغلان فعال در شرکت‌های دانش‌ بنیان از 19 هزار نفر در سال 1391 به بیش از 42 هزار نفر در سال 1397 افزایش یافته است.
هم اکنون بیش از 500 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند که این تعداد حدود 10 درصد واحدهای فناور مستقر در پارک‌های فناوری کشور را تشکیل می‌دهد.
همچنین حدود هفت هزار فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشتغال دارند و 400 نفر از فناوران شاغل در شهرک دارای مرتبه علمی دکتری هستند که این موضوع نشان‌دهنده توفیق شرکت‌های دانش‌بنیان در جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار11شهریور 97، کد خبر: 83019863، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
امیدوارم این کنفرانس ها فایده ای هم داشته باشه فقط هزینه نباشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین