پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری 11 تا 14 شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.

شعار سال: مسعود برومند در نشست خبری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری اعلام کرد: این کنفرانس 11 تا 14 شهریور به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات بین مدیران پارک‌های علم و فناوری داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری 500 شرکت‌کننده از 50 کشور جهان حضور پیدا می‌کنند.

برومند ادامه داد: عمر طرح مباحثی نظیر اقتصاد دانش‌بنیان زیاد نیست و به دهه 1980 برمی‌گردد در ایران هم در دهه 70 این موضوع مطرح شد.

وی گفت: برای موفقیت در اقتصاد دانش‌بنیان به انسجام و هماهنگی زیادی نیاز داریم. امروز بسیاری از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، واحدهای کوچک نوآور و فناور زیادی دارند.

برومند تأکید کرد: تعداد مراکز رشد در سال 91، 131 شرکت، در سال 95، 174شرکت و در سال 96 به 193 شرکت رسید. همچنین تعداد پارک‌های علم و فناوری از 33 پارک در سال 91 به 43 پارک در سال 96 رسید همچنین شاغلان واحدهای فناور از 19 هزار در سال 91 به بیش‌ از 42 هزار در سال 96 رسید و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان از 171 میلیارد تومان در سال 91 به 34 هزار میلیارد تومان در سال 96 ارتقاء پیدا کرد، علائم تجاری‌سازی نیز از 43 مورد در سال 91 به 73 مورد در سال 96 افزایش یافت.

وی گفت: ‌همچنین صادرات این شرکت‌ها در دوره شش ساله 91 تا 96، 770 میلیون دلار است که ارزش ریالی آن به 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: ایجاد شغل در شرکت‌های دانش‌بنیان 50 تا 60 میلیارد تومان است و هزینه ایجاد شغل در صنایع سنتی بسیار بالاتر از این مبلغ است.

برومند ادامه داد: اتحادیه پارک‌های علم و فناوری جهان 400 عضو از 86 کشور دارد و 30 پارک جمهوری اسلامی ایران نیز عضو این اتحادیه هستند، این کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری هر دو سال یک بار با هدف توسعه تعاملات بین‌المللی و ایجاد بازار شرکت‌های دانش‌بنیان جهانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کنفرانس تبادل تجربیات است، همچنین نمایشگاهی در کنار این کنفرانس برگزار خواهد شد تا زمینه گفتگو برای پارک‌ها ایجاد شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور است که توانسته افتخارات زیادی را به ارمغان آورد.

در ادامه مهدی ابطحی رئیس پارک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شورای سیاست‌گذاری کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری گفت: دو سال پیش در مسکو، ایران توانست میزبانی این کنفرانس را از آنِ خود کند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس از 50 کشور دنیا مقاله دریافت شده است که تعداد این مقالات در کنفرانس‌های جهانی رکورددار است و این به سابقه علمی و تحقیقاتی کشور ما برمی‌گردد.

رئیس پارک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: امروز 507 واحد فناور در این شهرک مستقر است و شش هزار و 800 نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند که چهار هزار و 300 نفر تمام وقت و دو هزار و 500 نفر پاره‌وقت هستند. همچنین 400 فارغ‌التحصیل دوره دکتری نیز در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی میزان صادرات محصولات این واحدهای فناور را 13 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: گردش مالی این شرکت‌ها هزار و 400 میلیارد تومان است.

در ادامه حسن خاکباز دبیر کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری گفت: مهم‌ترین اتفاق در این کنفرانس ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک‌های علم و فناوری است و ما با همکاری وزارت علوم به دنبال برگزاری مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌های داخلی و خارجی در حاشیه این کنفرانس هستیم.

وی محور اصلی کنفرانس را «به سوی شهرها و جوامع پایدار: پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری» اعلام کرد.

دبیر کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری گفت: دبیرخانه کنفرانس 158 مقاله از 30 کشور جهان دریافت کرده که 53 مقاله پذیرفته شده و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

خاکباز اعلام کرد: پارک‌های علم و فناوری اسلونی، مکزیک و اسپانیا کاندیدای کنفرانس 2020 هستند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 6 شهریور 97، کد مطلب: 429046، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
ایشالا این کنفرانس ومقالالت برای پیشرفت وتوسعه فایده داشته باشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین