پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
رئیس پارک علم و فناوری یزد از مهم‌ترین فعالیت‌های این پارک در سطح ملی را تمرکز بر روی مسائل و دغدغه‌های منطقه‌ای از جمله آب،کاشی و سرامیک و فناوری‌های نرم و در سطح بین‌المللی، ایجاد دفاتر تبادل فناوری ایران – گرجستان و ایران _عمان عنوان کرد و ذیل موضوع تخصیص اعتبارات، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما در این خصوص اجرای نظام "بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد" است که تاکنون نیز اقداماتی در این راستا به انجام رسیده و امیدواریم به شکل کامل عملیاتی شود.

شعار سال : داریوش پورسراجیان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد، به‌عنوان دومین پارک در کشور و بعد از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرده است، گفت: این پارک از ابتدای فعالیت خود تاکنون بیش از ۷۰۰ شرکت فناور را ایجاد و حمایت کرده و رشد داده است.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک یزد را تمرکز بر روی مسائل و دغدغه‌های منطقه‌ای دانست و افزود: در این راستا مراکز توسعه فناوری آب، توسعه فناوری کاشی و سرامیک، توسعه فناوری هوایی و هوانوردی و مرکز توسعه فناوری هنرهای دیجیتال (انیمیشن) ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تعداد شرکت‌های فناور مستقر در این پارک را ۲۶۵ شرکت اعلام و اضافه کرد: این شرکت‌ها در پردیس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری و سیستم‌های پیشرفته صنعتی، علوم انسانی و هنر و نهادهای فناوری همکار مشغول به فعالیت هستند.

پورسراجیان با بیان اینکه طبیعت شرکت‌های فناور، تولید بر اساس دانش بومی و ایجاد و توسعه فناوری‌هایی است که بر اساس دانش جوانان همین مرز و بوم شکل گرفته، خاطرنشان کرد: امروز در مجموع بالغ بر ۷۰۰ محصول فناوری در حوزه‌های مختلف در حال تولید و عرضه به بازارهای ملی و بین‌المللی است.

وی ایجاد بستر مناسب برای مبادلات فناوری را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این پارک دانست و با اشاره به اینکه در برنامه راهبردی چهارم نیز به صراحت به این موضوع اشاره شده است، ادامه داد: ایجاد دفاتر تبادل فناوری ایران – گرجستان و ایران _عمان از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های پارک یزد در حوزه بین‌الملل به شمار می‌آید.

رئیس پارک علم و فناوری یزد سپس به صادرات پرداخت و توضیح داد: در خصوص ارقام صادرات محصولات فناوری می‌توان به صادرات ۲ میلیون دلاری تا سال ۹۵، ۳۱۸ هزار دلاری در سال ۹۶ و ۲۹۳ هزار دلاری در سال ۹۷ تاکنون اشاره کرد.

پورسراجیان ضمن تأکید بر لزوم بازنگری سازمان‌ها و نهادها در فعالیت‌های خود با توجه به شرایط روز، پارک علم و فناوری یزد را پیشرو در این امر دانست و اظهار کرد: تدوین و اجرای چهار برنامه‌ راهبردی از سوی پارک و پایش برنامه‌های عملیاتی سالانه، گواهی بر این موضوع است.

وی ایجاد مراکز توسعه فناوری را راهکار ابداعی این پارک در جهت رفع دغدغه‌های منطقه‌ای دانست و ذیل موضوع اشتغال، یادآور شد: مهم‌تر از اشتغال‌آفرینی، "ایجاد بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری مولد" است که یکی از پیامدهای آن می‌تواند اشتغال باشد. پارک علم و فناوری یزد همواره کوشیده تا این بستر را فراهم آورد و نتیجه آن اشتغال هزار و ۷۵۷ نفر از تحصیل‌کردگان استان در مجموعه شرکت‌های فناور است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد بهترین شیوه برای تخصیص اعتبارات به پارک‌ها را اجرای نظام "بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد" دانست و با اشاره به اینکه اقدامات موثری در این حوزه در حال انجام است، یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری نهادهای حمایتی برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور هستند که از طریق کم‌ترین سرمایه‌گذاری مادی، گردش‌های مالی شایان توجه و اشتغال‌زایی مؤثر را رقم می‌زنند.

پورسراجیان ادامه داد: توان مالی این نهاد می‌تواند نقش موثر و مستقیمی را در توسعه شرکت‌ها ایفا کند و بر این اساس انتظار می‌رود در تخصیص اعتبارات، نگاه ویژه‌ای به این نهاد وجود داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد از طریق اجرای کامل نظام بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد، سهم پارک‌ها به صورت هدفمند از بودجه افزایش یافته و انرژی و توان پارک صرف تحقق اهداف آن شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار :27آبان 97 ، کد خبر:97082712960، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
م.آ75
ایمدوارم این طرح بر اساس مسائل کارشناسی شده تدوین بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین