پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اعتبار هزینه‌ای حمایت از پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری و مراکز نوآوری از ۷۱ درصد رشد برخوردار شده است.

شعار سال: در لایحه بودجه ۹۸ و در بخش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری، توجه ویژه‌ای به پژوهش به خصوص در حوزه نانو و بیوتکنولوژی و ارتقاء پنج دانشگاه به تراز بین‌المللی شده است.

همچنین براساس(بند الف تبصره سه) تامین یک میلیارد (۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) دلار از تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فن‌آوری با تضمین دولت و بازپرداخت آن، از محل اعتبارات بودجه عمومی صورت می‌گیرد.

۱۰ درصد از اعتبارات برنامه «پژوهش‌های کاربردی» دستگاه‌های اجرایی نیز به پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی (جزء دو بند هـ تبصره نه) اختصاص می‌یابد.

بنا به این گزارش، امکان استفاده از اوراق مالی اسلامی برای تامین منابع مورد نیاز دانشگاه‌ها (تبصره پنج)، امکان بهره‌مندی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (بند و تبصره نه)، امکان استفاده دانشگاه‌ها از منابع بودجه استانی (بند ز تبصره نه)، اختصاص ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت برای حل مسائل و مشکلات مربوطه از طریق توافقنامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (بند ح تبصره نه) از دیگر مفادی است که در بخش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری به آن پرداخته شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 17 آذر 97، کد مطلب: 876720، www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین