پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۸۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام با بیان اینکه موافقت اصولی ایجاد پارک موقت و مشروط به تامین زمین بود، گفت: با تلاش مسئولان استان، زمین مورد نیاز پارک تامین شد.

شعارسال: کامران طاهرپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام افزود: پنج هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی مهران برای راه اندازی مرکز رشد بین المللی و نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه و دانش بنیان به پارک اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: فعالیت اولیه پارک علم و فناوری ایلام اواخر سال 92 آغاز شده اما مجوز فعالیت آن در سال 94 به صورت موقت به منظور تامین زمین مورد نیاز از طرف استان تمدید شد.

وی یادآور شد: با وجود تمام تلاش های مدیریت قبلی، پیگیری مدیریت جدید و حمایت های مقام های ارشد استانی تا پیش از این موضوع تامین زمین برای پارک علم و فناوری ایلام محقق نشده بود.

طاهرپور تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین زمین پارک علم و فناوری بر عهده استان است و بدون وجود زمین موافقت اصولی پارک وجاهت قانونی و هویت حقوقی نداشت.

**ثبت هفت شرکت دانش بنیان در ایلام

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: هفت شرکت دانش بنیان در این استان ثبت شده است که 17 محصول دانش بنیان تولید می کنند.

طاهرپور اضافه کرد: تا کنون 42 ایده از شرکت های فناورانه این استان در سامانه ثبت شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت شده است که هفت شرکت تایید، 19 شرکت رد صلاحیت و 16 شرکت نیز در مرحله بررسی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی و داوری این شرکت ها بدلیل نبود گروه ارزیاب در استان از طرف پارک علم و فناوری استان کرمانشاه انجام می شود، تاکید کرد: ارزیابی هر کدام از این شرکت ها بین 45 تا 60 روز طول می کشد که با توجه به فرآیند طولانی و زمان بر ارزیابی شرکت های دانش بنیان برای بررسی خارج از نوبت شرکت های متقاضی این استان رایزنی های لازم انجام خواهد شد.

**استقرار 93 شرکت و هسته فناور در پارک ایلام

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: از ابتدای فعالیت تا کنون 93 شرکت و هسته فناور در پارک ایلام مستقر شده است و از حمایت ها و خدمات لازم بهره مند هستند.

طاهر پور افزود: در مجموع 14 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد در اختیار این شرکت ها و هسته ها قرار گرفته است و امسال نیز 15 میلیارد ریال دیگر پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه 621 نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: میزان فروش این واحدها 67 میلیارد ریال و گردش مالی آنها 94 میلیارد ریال است.

طاهرپور با بیان اینکه وجود پارک علم و فناوری و توجه به مقوله فناوری، تجاری سازی ایده ها و حمایت از طرح های کارآفرین ضروری است، افزود: ساماندهی جوانان خلاق و دارای ایده ضرورتی اساسی در راستای توسعه متوازن و چند وجهی استان است.

وی یادآور شد: این استان از فضای عمومی پیشرفت کشور عقب است و با توجه به اینکه اقتصاد خانواده ها ضعیف بوده و صنایع بزرگ در این استان وجود ندارد باید نقش پارک علم و فناوری ضروری دیده شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: پارک نهادی دولتی است اما نگاه و دیدگاه خصوصی دارد و با توجه به نوپا بودن نیازمند توجه ویژه و نگاه حامیانه و تقویتی از سوی مسئولان است.

طاهرپور با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از معضلات استان تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است، یادآور شد: پارک علم و فناوری مرجع اصلی پایه گذاری و شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان همت همگانی را می طلبد و باید تمامی دستگاه ها، مسئولان و مدیران همدل و همراه با هم افزایی توان خود در این زمینه تلاش کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8شهریور1397 ، کدخبر: 83017391: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
خداروشکر! اگر چند سال قبل بود میگفتن ما پول و زمین برای این جفنگیات نمیدیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
خیلی خوبه که اهمیت داده شد م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین