پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
گروهی از پژوهشگران حوزه پلیمر موفق به تولید چندین محصول در زمینه مواد شیمیایی حد واسط شده اند که نیاز پژوهشگران و آزمایشگاه های تحقیقاتی را به مواد مشابه خارجی رفع می کند.

شعارسال: گروهی از پژوهشگران حوزه پلیمر موفق به تولید چندین محصول در زمینه مواد شیمیایی حد واسط شده اند که نیاز پژوهشگران و آزمایشگاه های تحقیقاتی را به مواد مشابه خارجی رفع می کند.

مجری این طرح و سرپرست گروه محققان امروز (جمعه)  افزود: مواد شیمیایی حد واسط به طور خاص در ایران تولید نمی شود و بیشتر دانشجویان، بیمارستان های آموزشی و دانشگاه های علوم پزشکی برای انجام پروژه های تحقیقاتی از این مواد استفاده می کنند.

دکتر حامد دائمی ادامه داد: سنتز این مواد بسیار زمانبر است و از طرفی واردات آنها هزینه زیادی را به دنبال دارد؛ به همین دلیل ما مواد را آماده کرده و در اختیار این پژوهشگران قرار می دهیم. سنتز در واقع ترکیب و ساخت مواد شیمیایی با ویژگی های جدید و کاربرد تازه است.

***ساخت مواد شیمیایی واسط برای اولین بار

به گفته وی، بسیاری از این محصولات برای اولین بار در کشور در واحد فناور ژرف اندیشان فناور زیست بسپار و با تلاش تیم تحقیق و توسعه توانمند و متخصص که از دانش آموخته های بهترین دانشگاه های کشور هستند، ساخته شده و گواهی ثبت اختراع دارد.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان افزود: بسیاری از محصولات شرکت ما از جمله مواد شیمیایی حد واسط در جشنواره های مختلف مانند جشنواره جوان خوارزمی سال 94، جشنواره ایده های برتر سال 94 و جشنواره جوان ایرانی فکر ایرانی سال 94، ارائه شده و رتبه کسب کرده اند.

وی در مورد دیگر محصولات این واحد توضیح داد: واحد ما در زمینه مهندسی بافت، مهندسی پلیمر، مهندسی پزشکی و شیمی مواد فعالیت می کند و حدود 40 محصول در زمینه مواد شیمیایی واسط و تجهیزات پزشکی تولید کرده است؛ یک گروه از این مواد شامل ترکیباتی طبیعی است که از جلبک ها به دست می آید و روند تحقیق و توسعه این محصولات 9 سال زمان برده است.

به گفته وی، به عنوان بخشی از فعالیت ها در این شرکت محصولات تجهیزات پزشکی شامل زخم پوش های پلیمری و پانسمان پیشرفته تولید می شود که دانش فنی ساخت آنها بومی سازی شده و در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد.

دائمی بیان کرد: این محصولات آزمون های حیوانی را پشت سر گذاشته اند و باید تاییدیه های لازم را از مراجع ذی صلاح کسب کنند و سپس وارد فاز بالینی شوند. دریافت تاییدها برای این محصولات بسیار گران است و ما به عنوان یک واحد فناور جوان در حال جذب سرمایه برای پرداخت این هزینه ها هستیم؛ ضمن اینکه بعد از اخذ تایید ها باید تست بالینی در مراکز درمانی انجام شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از این محصولات هنوز در کشور بومی سازی نشده و فقط محصولات وارداتی در بازار موجود است ولی در مورد تجهیزات پزشکی برای قبول محصول جدید به بازار مقاومتی از سمت بعضی پزشکان و مسئولان مربوطه وجود دارد.

***افزایش قیمت ارز و کاهش سود واحدها

دائمی در مورد مشکلات واحدهای فناور گفت: یکی از مشکلات این واحدها اخیرا افزایش قیمت ارز است؛ زیرا قیمت مواد اولیه حدود سه برابر شده و همه چیز تغییر کرده است. نمی توانیم محصول را با قیمت جدید به مشتری بدهیم، زیرا معمولا مشتری های ما محقق و دانشجو هستند و برای آنها ممکن نیست با این قیمت بخرند؛ بنابراین باید از سود خود کم کنیم.

این واحد فناوری در مرکز رشد پارک فناوری پردیس مستقر است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:16 آذر 97، کدخبر:83125879 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین