پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۷۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۳
پژوهشگران پارک علم و فناوری همدان موفق به طراحی و ساخت دستگاه «کشاورزیار» برای کنترل عملکرد و حفاظت از چاه های آب کشاورزی شدند.

شعارسال: یکی از مجریان ساخت این دستگاه توضیح داد: دستگاه کشاورزیار برای حفاظت، نظارت و کنترل چاه های کشاورزی بدون حضور دائم کشاورز در مزرعه ساخته شده است.
به گفته «صادق الماسی فرد»، این دستگاه را واحد فناور راشین گستر ایمن مستقر در پارک علم و فناوری همدان طراحی و ساخته است که در زمینه اتوماسیون صنعتی و تله متری (سامانه های دورسنجی) فعالیت می کند.
الماسی فرد در مورد دلیل ساخت این دستگاه اضافه کرد: دستگاه کشاورزیار همه گزارش های مرتبط با چاه کشاورزی را با تلفن همراه به اطلاع کشاورز می رساند.
وی افزود: این دستگاه کارایی های زیادی دارد؛ مثل اینکه کشاورز بتواند مزرعه خود را با اتوماسیون اداره کرده و با موبایل، شناور را خاموش کند، مدت زمان آبیاری را مشخص و فشار شبکه آبرسانی را کنترل کند.
به گفته وی، کشاورزیار بیشتر به دلیل قابلیت آن در اطلاع رسانی در زمینه وقوع دزدی، سرقت ترانس و کابل برق چاه کشاورزی با استقبال روبرو شده است.
وی ادامه داد: افزایش آمار سرقت ترانس و کابل برق چاه کشاورزی باعث خسارت زیادی می شود و فناوری این دستگاه با ضریب اطمینان بالا این سرقت را گزارش می کند.
این دانش آموخته رشته برق قدرت اضافه کرد: با توجه به اینکه کابل و ترانس از جنس مس است و ارزش مالی دارد، سارقان به سرقت این تجهیزات تحریک می شوند اما این دستگاه با نصب روی چاه، موارد دزدی را به اطلاع کشاورز می رساند.
الماسی فرد در مورد مدت زمان آماده شدن دستگاه برای تولید انبوه اضافه کرد: چهار سال طول کشید تا این دستگاه تجاری شود. در این بازه زمانی فروش داشتیم ولی محصول، تجاری تلقی نمی شد و میزان فروش منطقه ای در این سال ها پایین بود.
وی ادامه داد: دستگاه از سال 1392 گواهی ثبت اختراع دارد و پارسال به تولید انبوه رسید.
این کارآفرین در مورد نمونه های مشابه داخلی و خارجی دستگاه افزود: این دستگاه فقط نمونه مشابه چینی دارد که همه مزایای آن در نمونه خارجی نیست.
وی در مورد مشکلات ساخت این دستگاه گفت: فقدان تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه های مجهز چالشی برای ما بود، طوری که مجبور شدیم بخشی از این تجهیزات را با هزینه شخصی تامین کنیم و از طرف دیگر زمان بیشتری برای آن اختصاص دهیم. این تجهیزات در استان مثلا دانشگاه بوعلی موجود است اما با وجود نامه نگاری از طرف پارک علم و فناوری، همکاری ها طوری بود که هزینه زیادی را به ما تحمیل می کرد یا مقررات، بسیار دست و پاگیر بود.

***نوسان ارزی، کمبود مواد اولیه و کاهش تولید
این پژوهشگر گفت: نوسان های ارزی و کمبود مواد اولیه باعث دشواری ادامه خط تولید این دستگاه شده و تولید انبوه دستگاه کاهش یافته است.
الماسی فرد در مورد میزان فروش توضیح داد: پارسال فروش دستگاه ما بسیار خوب بود و حتی نهادهای دولتی یا نیروی انتظامی در آگاه سازی کشاورزان از مزایای دستگاه به ما کمک کردند اما میزان فروش در سه ماهه نخست امسال به شدت کم شده است.
54 شرکت دانش بنیان در استان و 27 شرکت در پارک علم و فناوری همدان مستقر است.
همچنین 150 واحد فناور در مراکز مختلف و پنج مرکز رشد در استان تاسیس شده است.
970
نفر در واحدهای فناور و یک هزار و 200 نفر در شرکت های دانش بنیان کار می کنند.
مجموع فروش پارسال این شرکت ها 190 میلیارد تومان و نزدیک به 2 میلیون دلار بود.
به گفته رییس پارک علم و فناوری همدان، پارسال حدود 600 میلیون تومان از منابع داخلی و یک میلیارد و 500 میلیون تومان از منابع خارجی به شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در این پارک تزریق شده است.
به گفته «مجید کزازی»، 60 درصد محصولات شرکت ها به مرحله تجاری سازی رسیده که بیشتر آنها در زمینه برق و الکترونیک، شیمی، عمران، مهندسی پزشکی، زیست فناوری و فناوری اطلاعات است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1397 ، کد خبر: 82982105 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
باید هوای این جوون هارو داشت تا چن ماه دیگه خبر خارج رفتنشونو نشنویم از رسانه ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
بعد از کنترل چاه های غیر مجاز این دومین راهبرد خوب برای کنترل اب مصرفی چاه های ابیاریه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین