پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تشخیص و درمان رایگان بیماری هپاتیت را در دستورکار قرار داده ایم و در تلاش برای تامین منابع مالی برای حذف این بیماری تا سال ۲۰۳۰ هستیم.

شعارسال: رشید رمضانی روز چهارشنبه در دومین همایش هپاتیت در محل بیمارستان ساسان گفت: تا سال ۲۰۳۰، اگر توانستیم تا ۹۰ درصد بروز هپاتیت را کاهش دهیم و تا ۶۵ درصد مرگ و میر را کم کنیم برنامه حذف را طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی عملی کرده ایم.

وی افزود: یک و نیم میلیون ایرانی هپاتیت بی و کمتر از ۲۰۰ هزار نفر هپاتیت سی دارند. سالانه نزدیک ۳ هزار بیمار هپاتیت سی به بیماران اضافه می شوند.

رمضانی افزود: طرح واکسیناسیون و ایمنی انتقال خون را دنبال می کنیم. ۳۰۰ هزار دهنده خون را سال گذشته واکسینه کردیم. ۴۰۰ هزار زندانی واکسینه شدند و در مجموع، ۳۵ میلیون ایرانی زیر ۳۰ سال را واکسینه کردیم.

اجرای طرح درمان هپاتیت معتادان تزریقی

رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: امسال تشخیص و درمان بیماری هپاتیت برای زنان خیابانی و معتادان تزریقی و زندانیان را هدف گزاری کرده ایم. برای کنترل این بیماری باید وسایل پیشگیری و سرنگ در اختیار گروه های دارای رفتارهای پرخطر و معتادان قرار دهیم.

رمضانی گفت: برای حذف هپاتیت، دارو و کیت تشخیص سریع نیاز داریم چون مبتلایان توان مالی درمان خود را ندارند.

وی گفت: درمان بیماری هپاتیت سرمایه گذاری و حفظ منابع است. در مصر، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت را درمان رایگان کرده اند. در هند، درمان بیماری هپاتیت B و C رایگان است. هر دلاری که صرف حذف هپاتیت C شود ۱۸ دلار کاهش هزینه برای کشور دارد.

رمضانی ادامه داد: هر بیمار هپاتیت سی می تواند در سال ۱۲ نفر را مبتلا کند، بنابراین باید آنها را درمان کنیم تا چرخه انتقال متوقف شود.

افزایش مرگ و میر ناشی از هپاتیت

رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به حذف بیماری مالاریا از کشور اشاره کرد و گفت: ایدز در کشور در حال کنترل است و ریشه کنی مالاریا افتخار ماست اما مرگ و میر ناشی از هپاتیت در حال افزایش است و برای کنترل و حذف آن به عزم ملی و کمک سیاستمداران نیاز داریم.

رمضانی افزود: ۱۲۴ کشور دنیا برنامه حذف هپاتیت را در دستور کار قرار داده اند. ایران هم متعهد به حذف این بیماری شده است.

رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مشکل این است که بیماران از بیماری خود اطلاع ندارند. بیماری به ویژه در افراد کهنسال علامتی ندارد. اگر ویروس ۶ ماه در بدن بماند، بیماری مزمن می شود. فقط ۱۰ درصد بیماران از بیماری خود اطلاع دارند که این موضوع اهمیت آگاه سازی و انجام برنامه های تشخیصی را بیشتر می کند.

رمضانی ادامه داد: یک میلیون و چهارصد هزار مرگ در سال ناشی از ویروس های هپاتیت است.

مراقبت از رفتارهای پرخطر برای پیشگیری از هپاتیت

ناهید بهرامی دبیر دومین همایش مبارزه با هپاتیت گفت: این همایش به مناسبت روز جهانی مبارزه با هپاتیت برگزار شد و گروه هدف آن همه مردم، خانواده بزرگ جانبازان و همکاران بیمارستانی هستند.

وی افزود: هپاتیت یک بیماری خاموش، پیشرونده و پرهزینه است. پیشگیری از این بیماری بسیار آسان است. راه های انتقال هپاتیت B و C بیشتر از راه خون است. اگر خود را در مقابل رفتارهای پرخطر و سرایت خون مراقبت کنیم از این بیماری در امان خواهیم بود.

دومین همایش مبارزه با هپاتیت با حضور کارشناسان و صاحب نظران این حوزه با شعار «سرمایه گزاری برای حذف هپاتیت» در بیمارستان ساسان برگزار شد.

این همایش با همکاری گروه آموزش همگانی و ارتقای سلامت بیمارستان ساسان با همکاری مرکز بهداشت شمالغرب تهران و انجمن هپاتیت ایران به منظور ارتقای دانش علمی و عملی خودمراقبتی مردم و کارشناسان حوزه بهداشت با شعار «سرمایه گذاری برای حذف هپاتیت» با حضور رشید رمضانی رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، جواد محمودی مدیر بیماری های واگیر معاونت درمان وزارت بهداشت و موید علویان رییس شبکه هپاتیت ایران برگزار شد.

به گزارش وزارت بهداشت، هپاتیت، التهاب کبد است. التهاب باعث درد و تورم خواهد شد. عوامل ایجاد کنندهٔ هپاتیت متعدد هستند. هپاتیت عمدتاً توسط یکی از ۶ ویروس هپاتیتی ( E,D,C,B,A یا G ) ایجاد می شود. عامل ایجاد کنندۀ هپاتیت هر چه که باشد باعث التهاب کبد خواهد شد و کارکرد آن را مختل خواهد کرد. فقدان خونرسانی به کبد، سم، اختلالات خودایمنی، مصرف افراطی الکل، آسیب به کبد و مصرف بعضی داروهای خاص نیز میتواند باعث هپاتیت شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9مرداد1398 ، کدخبر: 83419332: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
هپاتیت خیلی زیاد شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین