پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: توصیه می‌شود مردم از آب سردکن‌هایی استفاده کنند که به شبکه آب شهری متصل هستند. زیرا بهداشت شبکه آب آشامیدنی شهر توسط کارشناسان بهداشت محیط به صورت روزانه بررسی و نمونه برداری می‌شود.
شعارسال: محسن فرهادی درباره استفاده از منابع آب و آب سردکن‌های سطح شهر افزود: در فصل گرما معمولا منابع آب و آب سردکن‌هایی برای مصرف مردم در سطح شهر نصب می‌شود. این آب سردکن‌ها دو نوع هستند که یک نوع به صورت مستقیم به آب شهر متصل است و نوع دیگر منبع دارد.

وی ادامه داد: مردم علاوه بر اینکه از لیوان‌های یک بار مصرف برای نوشیدن آب استفاده می‌کنند، بهتر است از منابع آبی که نمی‌دانند از کجا پر شده یا در بهداشتی بودن آن شک دارند، آب ننوشند. در مراکز تفریحی و رستوران‌ها هم اگر از یخ استفاده می‌شود، باید از یخ سازهایی استفاده کنند که به شبکه آب آشامیدنی شهری متصل است.

از لیوان یک بار مصرف استفاده کنید

فرهادی گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که لیوان‌های یک بار مصرف برای نوشیدن آب آشامیدنی در کنار آب سردکن‌ها گذاشته نشده و لیوان‌های استیل یا پلاستیکی در کنار منبع آب آشامیدنی قرار داده شده است، اما استفاده از لیوان‌های عمومی برای نوشیدن آب، می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های واگیر شود.

وی افزود: بیماری‌هایی مانند هپاتیت آ، وبا التور، تیفوئید و بیماری‌های گوارشی از طریق استفاده از لیوان‌های عمومی برای نوشیدن آب منتقل می‌شود.

نظارت میدانی بر منابع آب و آب سردکن‌های سطح شهر

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نظارت بر منابع آب و آب سردکن‌ها گفت: همکاران بهداشت محیط علاوه بر اینکه سلامت آب را به صورت روزانه بررسی می‌کنند، در فصل گرما می‌خواهند که روی منابع آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی علائم هشدار دهنده نصب شود.

وی بیان کرد: همچنین منابع آب آشامیدنی که برخی مغازه داران برای مصرف مردم قرار می‌دهند نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط به صورت تصادفی بررسی می‌شود. زیرا بیماری‌های منتقله به وسیله آب آلوده می‌تواند افراد را دچار مشکلات زیادی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1398 ، کدخبر: 83419591 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین