پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
قطعی سیستم استعلام پلاک مراکز معاینه فنی به علت اختلاف این مرکز و ناجا سبب صادر نشدن گواهی معاینه فنی و جریمه شدن تعدادی از شهروندان شده است.

شعارسال: طی ماه‌های گذشته افرادی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند به علت قطعی سامانه استعلام پلاک پلیس، چند ساعتی معطل می‌شوند. علت را از مرکز معاینه فنی شهر تهران سوال کردیم که این گونه توضیح دادند.

براساس توضیحات روابط عمومی معاینه فنی شهر تهران، در چند روز گذشته چندین بار سامانه استعلام پلاک به مدت یک تا دو ساعت در سراسر کشور قطع شد.

روابط عمومی معاینه فنی شهر تهران اعلام کرد: علت را از وزارت کشور سوال کردیم که بیان کردند دلیل آن قطعی سیستم پلیس راهور است که استعلام پلاک را برای صدور گواهی معاینه فنی اعلام نمی‌کند.

قطعی سیستم پلیس راهور باعث می‌شود افرادی که از روز‌های قبل از طریق سایت معاینه فنی وقت قبلی گرفته بودند نتوانند کار خود را انجام دهند.

قیصر رئیس اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور و مسئول سامانه سیمفا ، گفت: براساس قانون هوای پاک، پلیس راهور باید به مراکز معاینه فنی سرویس ارائه دهد که متاسفانه در چند ماه گذشته پلیس خدمات خود را به علت مطالبات مالی قطع کرده است.

وی گفت: مقدار مطالبات پلیس از معاینه فنی حدود یک میلیارد تومان است و به دلیل آن یک سیستم کشوری را قطع کردند و ۷۰۰ مرکز معاینه فنی در طول هفته چندین ساعت تعطیل می‌شوند.

مسئول سامانه سیمفا ادامه داد: براساس مصوبه مجلس و قانون هوای پاک، پلیس باید بدون دریافت حتی یک ریال به سامانه سیمفا خدمات ارائه دهد، اما پلیس از زمان راه اندازی سامانه وجه دریافت کرده است و در حال حاضر که مطالبات آن‌ها عقب افتاده است سیستم استعلام پلاک را قطع کرده است.

وی گفت: خدمات پلیس به معاینه فنی از طریق شرکت پژوهش و توسعه ناجی از شرکت‌های وابسته به پلیس ارائه می‌شود.

قیصر تاکید کرد: ما قصد پرداخت مطالبات پلیس را داریم و از آن‌ها برای پرداخت مهلت خواسته ایم، اما پلیس در اقدامی یک جانبه سیستم را قطع کرده است.

توضیحات مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی درمورد قطع سیستم استعلام پلاک

مهدی سید هاشمی مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی ، درباره قطع شدن سامانه یکپارچه معاینه فنی «سیمفا»، گفت: از ابتدای آغاز طرح سامانه یکپارچه معاینه فنی «سیمفا»، تعداد محدودی از شهروندان از این سامانه استفاده می‌کردند و امروز این سامانه پاسخگوی بیش از یک میلیون تراکنش است.

او گفت: علت قطعی این سامانه نبود زیرساخت‌های مناسب و بستر‌های فنی است که به دلیل ده برابر شدن حجم تراکنش‌ها، شاهد بروز مشکل و اختلال در این سامانه هستیم؛ لذا باید زیرساخت‌های الکترونیکی تقویت شود.

به گفته سید هاشمی شرکت پژوهش و توسعه ناجی زیر نظر اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور است و ما اجرا کننده امور محول شده برخود هستیم.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه افرادی که به دلیل قطعی سامانه سیمفا جریمه شدند و در روز‌های بعد نیز احتمال جریمه شدن برایشان وجود دارد، باید چه اقدامی کنند؟ گفت: افرادی که در مراکز معاینه فنی حضور دارند باید تدبیری بی اندیشند تا کسانی که به دلیل قطعی سامانه سیمفا موفق به دریافت برگه معاینه فنی نشدند، جریمه‌ای شامل حالشان نشود.

سید هاشمی تصریح کرد: اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور درباره جریمه افراد متضرر باید چاره‌ای پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی با رد اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر اختلافات مطرح شده بین مراکز معاینه فنی و ناجا پیش آمده است، گفت: از صبح امروز «یکشنبه» سامانه سیمفا غیر فعال بوده که اکنون این سامانه در دسترس است و در حال فعالیت روزمره خود قرار دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:6مرداد1398 ، کدخبر: 7017612: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین