پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
متخصصان صنایع موشکی کشورمان برای طراحی سیستم دفاع موشکی توانمند، سامانه موشکی«باور ۳۷۳» را طراحی و تولید کرده‌اند که دارای ویژگی‌های خارق‌العاده دفاعی است.مشخصات باور ۳۷۳ به‌مراتب متفاوت‌تر از S۳۰۰ روسی است.

شعار سال: امیر سرتیپ امیر حاتمی اخیراً از رونمایی سامانه موشکی بُرد بلند پدافند هوایی باور ۳۷۳ در روز صنعت دفاعی خبر داد که در ادامه به برخی از مشخصات کلی این سامانه اشاره شده است.

در واقع به‌دنبال بررسی کارشناسان نظامی مبنی بر تهیه سامانه پدافندی بُرد بلند و به‌روز جهت تأمین نیازهای کشور و در پی فشارهای غرب برای عدم فروش تجهیزات نظامی به ایران، متخصصان صنایع موشکی کشورمان برای طراحی سیستم دفاع موشکی توانمند، دست به‌کار شدند و سامانه موشکی«باور ۳۷۳» را به مرحله تولید رساندند که نقطه اتکا و اقدامی راهبردی در صنعت دفاعی کشور محسوب می‌شود.

مشخصات باور ۳۷۳ به‌مراتب متفاوت‌تر از S۳۰۰ روسی است. این سامانه می‌تواند اهداف مورد نظر را در ارتفاع ۲۷ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد و نیز با طیف وسیعی از موشک‌ها حتی موشک‌های بالستیک در هر شرایط آب‌وهوایی درگیر شود.

این سامانه علاوه‌‌بر اتصال رادارهای هشدار زودهنگام از رادارهای مختلفی نیز در آتش‌بار خود بهره می‌برد و قابلیت مجموعه شدن با شبکه یکپارچه راداری کشور را دارد.

بُرد کشف هدف در این سامانه، ۳۰۰ کیلومتر بوده و می‌تواند در محیط‌های اختلال الکترونیکی مقاوم باشد و با بیشینه سرعت دو هزار و ۸۰۰ متر بر ثانیه این توانایی را دارد با ۳۶ هدف از ۱۰۰ هدف شناسایی‌شده درگیر شود.

زمان واکنش سامانه موشکی باور ۳۷۳ بین پنج تا هفت ثانیه است. همچنین باور ۳۷۳ یک سامانه موشکی متحرک است که از آنتن مسطح مستطیلی، چرخش مکانیکی در صفحه افقی برای پوشش ۳۶۰ درجه‌ای بهره می‌برد.

باور۳۷۳ مهمترین پروژه موشکی پدافندی بومی است که ساخت آن از چند سال قبل شروع شده و می‌تواند علیه اهداف متعدد هوایی در ارتفاع بالا به‌کارگیری شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 17مرداد 98، کد خبر: 409414، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
اس 300 که گذر ازش ممکن شد دیگه یه سیستم نچندان کارآمد خساب میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین