پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
نشریه «تایم» به مختصات پهپاد «گلوبال هاوک» که روز پنجشنبه گذشته از سوی پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد پرداخته و به نقل از کارشناسان می‌نویسد این موضوع که ایران موفق به ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک شده نشان از قابلیت بسیار بالای پدافند موشکی آن است.
شعارسال: روز پنجشنبه گذشته یک فروند پهپاد «ار. کیو_۴‌ای گلوبال هاوک» آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی کشورمان، از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد.

این پهپاد به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و گران‌قیمت‌ترین پهپادهای جهان به شمار می‌رود.

نشریه تایم در گزارشی به تشریح مختصات این پهپاد آمریکایی پرداخته و می‌نویسد: بر خلاف پهپادهای رادارگریز «ام. کیو ۱ پریدیتور» و «ام. کیو ۹ ریپر» که برای انجام حملات هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند این پهپاد غیر مسلح بوده و تنها برای اهداف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات به کار می‌رود.

رسانه‌های مختلف قیمت پهپاد گلوبال هاوک را ارقام مختلفی اعلام کرده‌اند و نشریه تایم اعلام کرده که قیمت این پهپاد ۱۷۶ میلیون دلار است.

«امی زیگارت» از کارشناسان بلندپایه مؤسسه «هوور» و مؤسسه «فریمن اسپوگلی» دانشگاه «استنفورد» پرواز در ارتفاع بسیار بالا (حدود ۲ برابر یک هواپیمای مسافربری) را از ویژگی‌های مهم این پهپاد توصیف کرده و می‌نویسد: این پهپاد در ارتفاعی بسیار بالا پرواز می‌کند و این حقیقت که ایرانی‌ها توانستند آن را سرنگون کنند نشان می‌دهد که آن‌ها قابلیت‌های بسیار قابل ملاحظه‌ای دارند.

این کارشناس در بخش دیگری میگوید: به نوعی سرنگون کردن این پهپاد نشانه‌ای است برای آمریکا مبنی بر این مطلب که ایران بسیار توانمند است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 1 تیر 1398 ، کدخبر: 1272695 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین