پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
معرفی هیات انتخاب سومین سوگواره خمسه و اعلام اسامی تیم اجرایی جشن سینما و .... از جمله اخبار سینما و تئاتر است.

شعار سال: ستاد برگزاری سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین‌های مذهبی «خمسه» با رویکرد تکیه و توجه بر نیروی متخصص در بخش تئاتر خیابانی سید علی موسویان، کاوه مهدوی و لیلا جنیدی را به عنوان هیات انتخاب طرح و ایده آثار خیابانی متقاضی حضور در این رویداد هنری معرفی کرد.

سوگواره خمسه در بخش‌های مسابقه صحنه‌ای، نمایشنامه نویسی و تئاتر خیابانی، مدافعان حرم، آیینی، بچه‌های مسجد برگزار می‌شود.

سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی خمسه محرم و صفر سال جاری به دبیری علی اصغر خسروی و به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری برپا می‌شود.

*تیم اجرایی هجدهمین جشن بزرگ سینمای ایران از سوی بیژن میرباقری مدیر اجرایی جشن معرفی شدند.

بیژن میرباقری به عنوان مدیر اجرایی هجدهمین جشن خانه سینما، احد صادقی را به سمت معاون امور اجرایی و منصوره بسمل را بعنوان مشاور ارتباطات و اطلاع رسانی معرفی کرد.

هجدهمین جشن سینمای ایران به ارزیابی آثار تولید شده و به نمایش درآمده در یک سال اخیر می پردازد و برخلاف دوره های پیشین به شکلی متفاوت و به شیوه آکادمی برگزار خواهد شد.

دبیرخانه جشن خانه سینما از تمامی صاحبان آثار سینمایی (داستانی و تجربی)، کوتاه ، مستند و انیمیشن دعوت می کند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از چگونگی حضور تولیدات خود در این دوره از جشن به سایت خانه سینما به نشانیwww.khanehcinema.ir مراجعه و آثار خود را به همراه مدارک لازم حداکثر تا تاریخ پنجم مرداد ماه به دبیرخانه جشن واقع در خیابان بهارجنوبی - کوچه سمنان - شماره 29 ارسال کنند .

هجدهمین جشن سینمای ایران همچون دوره های پیشین، ۲۱ شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما برگزار می شود.

*آنتراکت درجشنواره بین المللی انیمیشن سئول به نمایش درآمد

انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان به بخش مسابقه جشنواره بین المللی انیمیشن سئول (سیکاف) راه یافت و در این جشنواره به نمایش درآمد.

این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان از تازه ترین محصولات باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است.«آنتراکت» برگرفته از«entract»کلمه ای فرانسوی و به معنای حدفاصل بین دو پرده موسیقی است. فیلم نیز در فاصله بین دو قطعه موسیقی روایت می شود.

ایده آنتراکت برگرفته از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ 2014 غزه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد در یک روز توانسته 13 کودک فلسطینی را هدف قرار دهد.

بیستمین دوره جشنواره بین المللی انیمیشن سئول (سیکاف) از 16 تا 20 تیرماه 95 در شهر سئول برگزار شد. در این جشنواره انیمیشن آنتراکت که به بخش مسابقه جهانی انیمیشن کوتاه راه یافته بود، اکران شد.

عوامل انیمیشن «آنتراکت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان فنی و هنری: بهزاد رجبی پور، مدیر تولید: علیرضا رنجبر شورابی، مدل سازی شخصیت: محمدعلی شاکری، حسین عظیمی، مدلسازی محیطی سه بعدی: سعید خالقی، امید نژادنیک، توحید توانا، انیماتور: اعظم مهدی زاده، طراحی استوری بورد: میثم برزا، رندر و شیدینگ: علیرضا رنجبر شورابی، امید نژادنیک، سعید خالقی، کانسپت: مجتبی نادرلو، طراحی صدا و میکس: علیرضا علویان، موسیقی: حامد ثابت، تدوین: ابوذر حیدری، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، محصول: باشگاه فیلم سوره حوزه هنری.

*کدام هنرمندان به تماشای نمایش "شیش و بش" نشستند

تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون به تماشای نمایش "شیش و بش" به کارگردانی سید جواد روشن نشستند.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش "شیش و بش" کاری از گروه تئاتر "یگانه" که اجراهای عمومی خود را از ۱۰ تیرماه در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده، تاکنون میزبان هنرمندان و منتقدانی چون جعفر والی، هرمز هدایت، رضا بابک، آزاده پور مختار، اردلان شجاع کاوه، محمد ساربان، منوچهر اکبرلو، مریم معترف، رحمت امینی، شیرین یزدان‌بخش، مهدی میامی، یارتا یاران، حسن پارسایی، رضا آشفته، خیرا.. تقیانی پور، جواد انصافی، خسرو شهراز، سعید اسدی، ناصر آویژه، جواد نوری، کاظم هژیر آزاد، ناهید مسلمی، سیروس همتی، محمد نباتی مقدم، آرمان طیران، کرامت رودساز، مسعود رحیم پور، جواد اعرابی، هادی عطایی، فربد فرهنگ، جواد پورزند، فرانک ترابی، فرشاد منظوفی نیا، همایون علی آبادی، سعید محبی بوده است.

این اثر نمایشی کمدی اشتباهات است که در بستر نمایش ایرانی، تضادهای دو خانواده را روایت می‌کند.

بازیگران این اثر (به ترتیب حروف البفا) عبارتند از: مهسا ایرج‌پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکر حسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه‌کرم، حسین شفیعی، الهه شه‌پرست، مرضیه صدرایی، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ دوست، وحید نفر.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.tik8.com و iranconcert.com نسبت به رزرو اینترنتی این نمایش اقدام نمایند.

نمایش "شیش و بش" به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردانی سید جواد روشن تا 8 مردادماه ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج واقع در پایین تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت به صحنه می‌رود.

*ماه پیشونی مریم کاظمی به مرکز تئاتر کانون می‌آید

نمایش «ماه پیشونی» به کارگردانی مریم کاظمی از تولیدات اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز 29 تیر بر روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که برگرفته از ادبیات فولکلوریک است با شیوه «زنده، عروسکی» در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون اجرا می‌شود.

پس از نمایش‌های «خاله مرجان و خروس» و «کلوچه دارچینی» که با استقبال خوب مخاطبان روبرو بود، این سومین اثر کاظمی است که در مرکز تئاتر کانون تولید شده و از دو روز دیگر نمایش آن آغاز می‌شود.

در نمایش «ماه پیشونی» هما دختر خوش قلبی است که مشکلات زندگی را پشت سر می‌گذارد و خداوند برای جبران سختی‌هایی که او تحمل کرده هدیه‌ای مثل هلال ماه روی پیشانی او می‌گذارد. هما «ماه پیشونی» قصه می‌شود که مورد علاقه شاهزاده قرار می‌گیرد و...

طراحی پوستر این نمایش را پریسا فلاح‌زاده بر عهده داشته است و میلاد رمضانی ورجاوند، عرفان میدان‌لو، پریسا فلاح‌زاده، نازنین صفا، فاطمه خدابنده‌لو، سمیه بیگی، مسعود پورجمشید، زهرا روشن‌ضمیر، فاطمه بحرالعلوم طباطبایی، شیوا شریعت‌زاده، ریحانه باغبادی، آرین ناصری‌مهر، مهراد زمانی، سعید قره‌داغی و نینا فرشادی بازیگران تازه‌ترین تولید اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون هستند.

موسیقی این اثر را فرید نوایی تنظیم کرده است و شیوا شریعت‌زاده و ریحانه باغبادی بازی‌دهندگان عروسک‌ها در نمایش «ماه پیشونی» هستند.

در همین حال سینا ییلاق‌بیگی به عنوان طراح صحنه، مژگان عیوضی طراح لباس، افسانه قلی‌زاده طراح گریم و کلاه‌گیس، سهیلا باجلان طراح و ساخت سرپوش و تن‌پوش، سمیه نادری طراح عروسک‌ و قاسم رحمتی به عنوان سازنده عروسک با این نمایش همکاری دارند.

همچنین مهراد زمانی و فرزانه نجاریان دستیاران کارگردان و احسان خدادادی، سعید قره‌داغی و نرگس صفامنش مدیران صحنه و نسیم امیرخسرو طراح حرکت‌های عروسک‌های نخی این نمایش هستند.

نمایشنامه‌ی «خواب ماهی» خوانش شد

این نمایشنامه شب گذشته (شنبه 26 تیر ماه) با نقش‌خوانی الهام پاوه‌نژاد و آرزو روشناس و بازیگردانی کوروش روخوانی شد.

اجرای این نمایشنامه اولین برنامه از برنامه "سفر به اتاق تحریر" است که روز های شنبه در سالن موسسه کنش معاصر برگزار می‌شود. در این طرح از نویسندگان در عرصه نمایشنامه‌نویسی و داستان‌نویسی دعوت شده تا آخرین اثر روی میز خود را به صورت نمایشنامه‌خوانی و داستان‌خوانی اجرا کنند.

در برنامه شب گذشته هنرمندانی چون منوچهر والی‌زاده و حمیدرضا نعیمی نیز حضور داشتند.

حمیدرضا نعیمی در همین طرح در تاریخ 9 مرداد نمایشنامه‌ی "اینک آن انسان " را با تیم اجرایی خود خوانش خواهد کرد.

این طرح با داستان خوان خوانی "بیغوله‌ی باد" اثر کورش اسدی در هفته‌ی آینده مورخ 2 مرداد به کار خود ادامه می‌دهد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 28 تير 1395، کد مطلب: 95040115857:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین