پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
وزیر جهاد کشاورزی گفت: حداقل توقعی که نسل‌های آینده از ما دارند این است که بر اساس ظرفیت‌های موجود در کشور حداقل نان خود را تولید کنیم و دست نیازمان برای نان به سوی دیگران دراز نباشد.

شعارسال: محمود حجتی در بازدید از یک مرکز اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در استان کرمانشاه، اصلی ترین نگرانی خود را پایدار نبودن طرح‌ها و برنامه‌ها در بخش های مختلف کشاورزی عنوان کرد و گفت: همواره اقدامات خوبی انجام می‌شود اما به علت پایدار نبودن و ادامه دار نبودن نمی‌توانند چندان کارآمد باشند، لذا باید برای پایدار کردن برنامه‌های بخش کشاورزی برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به امکانات، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور گفت: آنطور که باید و شاید از این مواهب الهی استفاده نکرده‌ایم و درراستای استفاده خوب و پایدار از این منابع برنامه ریزی نکرده ایم.

حجتی با بیان اینکه حداقل توقعی که نسل های آینده از ما دارند این است که نان مورد نیاز کشور را با اتکا به ظرفیت های موجود تولید کنیم، اظهار کرد: امیدوارم روزگاری برسد که دست نیاز ما برای نان به سوی دیگران دراز نباشد.

وی با اشاره به خودکفایی گندم در سالهای ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ گفت: این خودکفایی به دلیل عدم پایداری طرح‌ها و برنامه ها از دست رفت.

حجتی افزود: کارمان به جایی رسیده که سالانه بین پنج تا شش میلیون تن گندم برای رفع نیاز کشور وارد می‌کنیم که این موضوع شرایط سختی را برای کشور رقم زده است.

حجتی در ادامه با تاکید بر اهمیت وجود روحیه خودباوری در کشور گفت: ظرفیت ها و پتانسیلهای زیادی در کشور داریم که باید برای استفاده از آنها نهایت تلاش خود را بکار گیریم، به امید اینکه سالهای سال تراز بخش کشاورزی کشور مثبت باشد.

وی در ادامه اشاره ای هم به اهمیت بکارگیری کارشناسان بخش کشاورزی در راستای افزایش تولید کمی و کیفی، افزایش درآمد و ... داشت و افزود: این طرح لبخند رضایت را بر لبان کشاورزان و کارشناسان آورده است.

حجتی با تاکید بر اهمیت استفاده از کارشناسان بخش کشاورزی، این رویکرد را در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی مثمر ثمر دانست.

وی همچنین با اشاره به حضور کاروان تدبیر و امید در استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد این سفر منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

حجتی افزود: توسعه گلخانه ها، افزایش محصول، کاهش مصرف آب و اشتغالزایی زیادی را به همراه درد، لذا پرداختن به آن در شرایط کنونی که با کمبود منابع آبی و بحران آب مواجهیم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از توسعه گلخانه ها استقبال می‌کنیم، گفت: باید آب، برق و سایر زیرساخت ها با قیمت مناسبت‌ری در اختیار سرمایه گذاران بخش کشاورزی در حوزه گلخانه‌ها قرار گیرد.

وزیر کشاورزی در ادامه با بیان اینکه در یکی دو دهه اخیر کشاورزی اقتصادی به معنای همراه بودن کشاورزی و صنعت و با نگاه بهره‌وری صحیح منابع آبی در برنامه قرار گرفته است، گفت: طرح‌های بزرگی در رابطه با بهره وری آب در حال اجراست که دو طرح بزرگ آن شامل سیستم های نوین آبیاری و اجرای طرح مشترک با وزارت نیرو در راستای آبی کردن اراضی کشاورزی است و در این راستا استان کرمانشاه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

حجتی گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین از اجرای طرح مشترک با وزرات نیرو در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به عنوان دومین طرح بزرگ آبی در حال اجرا در این استان یاد کرد و با تاکید بر اینکه سال گذشته این طرح در سطح هشت هزار هکتار در این استان اجرایی شد، گفت: امسال برای اجرایی کردن این طرح در سطح ۱۲ هزار هکتار برنامه داریم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از استان کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای حاصلخیز کشور یاد کرد و گفت: این استان از نظر منابع آبی و میزان بارندگی وضعیت بسیار خوبی دارد، تا آنجا که سالانه بیش از دو برابر متوسط بارش کشور در این استان اتفاق می‌افتد.

وی برخورداری از زمین‌های حاصلخیز، اقلیم‌های مختلف آب و هوایی، خاک مناسب و ... را از ویژگی های ممتاز استان کرمانشاه در بخش کشاورزی عنوان کرد.

حجتی با بیان اینکه کرمانشاه همه چیز دارد، گفت: تنها با همت، پشتیبانی و پشتکار می‌توان شاهد توسعه این بخش در استان کرمانشاه بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27تیر1395، کدخبر: 95040115711: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین