پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه ایران در تولید ماهی قزل‌آلا دارای جایگاه جهانی است، گفت: با این حال ۵۰ درصد از تخم چشم‌زده مورد نیاز از طریق واردات تأمین می‌شود.

شعار سال:

حسن صالحی امروز در همایش روز شیلات ایران و فرانسه که در اتقا بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: برای افزایش تولیدات داخلی نیازمند ارتباط با کشورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه باید سالانه 300 میلیون عدد تخم چشم‌زده قزل‌آلا به کشور وارد شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ برای تأمین تخم چشم‌زده از کشورهای فرانسه و نروژ انجام شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: ایران در زمینه تولید ماهی قزل آلا دارای جایگاه جهانی است که لازم است برای گسترش فعالیت در این زمینه در صنایع پرورشی و پساب مزارع، استفاده از روش‌های اصلاح نژادی از دانش سایر کشورها استفاده کند.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به فضای بعد از برجام، اظهار داشت: باید دانش و تکنولوژی روز دنیا در راستای توسعه پایدار به کشور وارد شود و در این رابطه هم شرکت‌های خارجی علاقمندی‌ خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: سال گذشته با مشارکت فرانسوی‌ها در جزیره قشم مرکزی برای پرورش و تولید بچه ماهی ایجاد شد که امیدواریم به زودی با همکاری شرکت‌های فرانسوی شاهد راه‌اندازی مرکز دیگری در استان لرستان باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های توسعه آبزی‌پروری در برنامه ششم اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، تولید و صادرات خاویار، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است.

صالحی بیان داشت: توسعه آبزی‌پروری، پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو با رویکرد صادراتی از اولویت‌های سازمان شیلات در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، به طوری که در سال 94 بیش از 300 میلیون دلار محصولات آبزی صادر شد و در نظر داریم تا در برنامه ششم توسعه این رقم را به 600 میلیون دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه در افق 1404 نیز برنامه صادرات یک میلیاد دلاری آبزی پروری در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: در این راستا در نظر داریم تا میزان تولید پرورش ماهی در قفس را در پایان برنامه ششم به 200 هزار تن در سال برسد که برای این منظور باید 8 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که حدود 25 درصد آن با سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور بوده است.

وی در زمینه تولید خاویار اظهار داشت: سال گذشته 2 تن خاویار پرورشی در کشور تولید و بیش از یک میلیون تن آن صادر شد که پیش‌بینی می‌شود، امسال این رقم به 1.5 تن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 50 درصد از تخم چشم‌زده قزل‌آلا از واردات تأمین می‌شود، گفت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه، میزان تولید تخم چشم‌زدده قزل‌آلا را به 80 درصد با کمک شرکت‌های ایرانی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی برسانیم.

به گزارش فارس: همایش یک روزه شیلات ایران و فرانسه با حضور فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران و تعدادی از نمایندگان شرکت‌های ایرانی و فرانسوی برگزار شد و تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 19 تیر 1395، کد مطلب: 13950419000620: www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین