پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
از آنجا که کشور ما با کمبود منابع آبی مواجه است، تمام کارآفرینانی که در عرصه کشاورزی وارد می شوند به نحوی به بهره برداری بهینه از آب می اندیشند.

شعار سال: اولین پرورش دهنده ماهی سیباس در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: روشی را برای پرورش ماهی ابداع کرده ایم که در آن می توان با کمترین آب، بیشترین تولید را داشت.

امید بحری، سهامدار شرکت راموز با اشاره به اینکه استفاده از آب دریا در نواحی ساحلی جنوب کشور برای پرورش ماهی بسیار مفید است، افزود: آب دریا با کمک پمپ های مخصوص به استخرهای کنار ساحل پمپاژ شده و در این قسمت 4 استخر اولیه وجود دارد تا کار تصفیه ابتدایی و جداسازی گل و لای را انجام دهد.
بحری عنوان کرد: سپس این آب به استخرهای دیگری برده می شود که درون محوطه های مسقف قرار دارند و بچه ماهی ها و ماهی های بزرگ در آنجا پرورش می یابند.

به گفته وی، یکی از ماهیانی که برای این نوع پرورش بسیار مفید است، گونه سیباس بوده که بومی ایران نیست اما در آب های نزدیک قطر صید می شود.

این کارآفرین ادامه داد: آب که به این نحو در استخرها استفاده می شود پس از چرخش در سیستم پرورشی، دوباره بدون آلودگی به دریا برگشته و دور ریز آب تنها 100متر مکعب در روز است.
بحری در پایان گفت: هم اکنون ماهی سیباس به صورت فیله کیلویی 14 تا 15هزارتومان به بازار عرضه می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري موج نیوز، تاریخ انتشار 21 آذر 1394، کد مطلب: 4040: www. mojnews.com


خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین