پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص نرسیدن حقابه به تالاب‌های فارس خصوصا تالاب بختگان ابراز نگرانی کرد.

شعارسال: نبی الله مرادی عصر شنبه ۱۹ در جلسه شورای کشاورزی استان فارس با اشاره به ضرورت تامین حقابه بختگان، اظهار کرد: از آنجا که کمترین زمان برداشت آب بین ۲ کشت از مردادماه تا اوایل پاییز است بهترین زمان برای تامین حقابه است.

مرادی خاطرنشان کرد: با این وجود بازهم نگرانی در خصوص نرسیدن آب به تالابها در فارس وجود دارد لذا سازمان آب باید ساز و کار این مهم را تنظیم کند.

به گفته وی زمانی که سد درودزن احداث شده تکلیف شده که سازمان آب، حقابه تالاب را در ورودی خود تالاب تامین کند.

مرادی با بیان اینکه نیاز تالاب به آب در فصل مرداد ضروری است، خاطرنشان کرد: امروز فلامینگوها در حال زادآوری هستند و به سختی ادمه حیات می‌دهند.

معاون حفاظت محیط زیست فارس گفت: در این شرایط اگر ۱۰ میلیون متر مکعب آب به تالاب برسد، ارزش آن از هزار میلیون متر مکعب در دیماه برای تالاب بیشتر است.

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه آب منطقه‌ای امسال به هیچ چاه آبی خاموشی داده نشده است، گفت: به دلیل بارش‌های خوبی که داشتیم تاکنون خاموشی نداده‌ایم.

حمیدرضا دهقانی افزود: در واقع چاه‌ها بیشتر از آنچه تاسیسات داشته‌اند، آب گرفته‌اند.

وی همچنین درخصوص رهاسازی حقابه تالاب‌ها، عنوان کرد: براساس اعلام زمان محیط زیست برای رهاسازی حقابه در مردادماه به دلیل اینکه مردادماه تبخیر بالا است بدترین شرایط آب و هوایی است و پیشنهاد اما این است که بعد از بارندگی ۳۰ میلیمتری، بلافاصله آب رها شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نبود یک دستورالعمل مشخص در حوزه آبخیزداری را از مشکلات فعلی عرصه کشاورزی عنوان کرد و گفت: برخی می خواهند خود شخصا اقدام به آبخیزداری کنند.

علی اکبری خاطرنشان کرد: سال گذشته ٢٠٠ میلیون دلار به این حوزه اختصاص داده شد و امسال نیز ١٥٠ میلیون یورو مصوب شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:19مرداد1398 ، کدخبر: 98051909733: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین