پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
بر اساس تبصره یک ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، تعیین مشاغل هم‌ترازی بر عهده هیات وزیران است که هیات وزیران نیز در مصوبه‌ای، سه نفر از مسئولان را هم‌تراز وزرا اعلام کرده است: ا) دبیر شورای عالی امنیت ملی 2) شهردار تهران و 3) رئیس دفتر رئیس‌جمهور.

شعارسال: بر اساس تبصره یک ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، تعیین مشاغل هم‌ترازی بر عهده هیات وزیران است که هیات وزیران نیز در مصوبه‌ای، سه نفر از مسئولان را هم‌تراز وزرا اعلام کرده است: ا) دبیر شورای عالی امنیت ملی 2) شهردار تهران و 3) رئیس دفتر رئیس‌جمهور.

روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در مورد برخی ابهامات و اشارات نادرست در مورد انتصاب حامد مظاهریان به عنوان معاون شهردار تهران، گفت: براساس تبصره یک ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، تعیین مشاغل هم‌ترازی بر عهده هیات وزیران است که هیات وزیران نیز در مصوبه‌ای، سه نفر از مسئولان را هم‌تراز وزرا اعلام کرده است: ا) دبیر شورای عالی امنیت ملی 2) شهردار تهران و 3) رئیس دفتر رئیس‌جمهور.

با توجه به هم‌ترازی شهردار تهران، با وزرا، معاونان شهردار تهران نیز هم‌تراز معاونان وزیر قرار گرفته و مشمول بند «ه» ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری هستند

آن‌چه که به عنوان مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین محدودیت سنی مدیران قید شده، در واقع اصلاح یک بند از مصوبه «برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه‌های اجرایی» هست که در پنجم آذر ماه 1393 به تصویب رسیده است که از چند جهت قابل توجه است:

1. در ماده یک مصوبه مذکور، پست‌های سیاسی مندرج در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری استثناء شده است

.2 مصوبه مذکور در خصوص داوطلبان پست‌های مدیریتی است که باید آموزش دیده و تربیت شوند و سقف سنی مذکور در بند 3 ماده 3 نیز در خصوص داوطلبان ورود به دوره مذکور است نه ملاک سنی برای انتصاب مدیران!

3. آن‌چه که در قانون دارای محدودیت است، انتصاب مدیران بازنشسته است که دکتر حامد مظاهریان، با 54 سل سن، به واسطه عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران، تا سن 70 سالگی قادر به ایفای مسئولیت خواهند بود.

4. از رسانه‌های رسمی و مجازی انتظار می‌رود با مطالعه دقیق قانون، اقدام به انتشار مطالب کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز، تاریخ انتشار 19 مرداد 98، کد خبر: 21952،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین