پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
اختلالات روانی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در سطح جامعه به وفور یافت می شود و در شکل های مختلف خود را نشان می دهد، دلایل فراوانی در رابطه با ابتلای افراد به چنین اختلالاتی وجود دارد، یکی از این دلایل ارتباط مستقیمی است که افراد با بسیاری از مواد دخانی می گیرند.

شعار سال:نوروزی گفت : بیشترین موضوعی که در بین کودکان و نوجوانان در این رابطه دیده شده است و زمینه ساز مصرف دخانیات است ، اختلالات بیرونی سازی مانند بیش فعالی و نقص توجه و اختلالات درونی سازی مانند افسردگی، اضطراب، نوسانات هیجانی در دوره نوجوانی و مواردی از این قبیل است.

 اختلالات روانی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در سطح جامعه به وفور یافت می شود و در شکل های مختلف خود را نشان می دهد، دلایل فراوانی در رابطه با ابتلای افراد به چنین اختلالاتی وجود دارد، یکی از این دلایل ارتباط مستقیمی است که افراد با بسیاری از مواد دخانی می گیرند.

در رابطه با ارتباط مابین استعمال دخانیات و اختلالات روانی که وجود دارد گفتگویی را با دکتر علیرضا نوروزی؛ روانپزشک و مدیر درمانگاه مرکز ملی مطالعات اعتیاد داشتیم.

دکتر نوروزی با تاکید بر اینکه میان استعمال دخانیات و اختلالات روانی ارتباط وجود دارد و نمی توان مانع آن شد بیان کرد:  درصدی قابل توجه از جمعیت عمومی کشور سیگاری هستند و یا دخانیات استعمال می کنند و اعتقاد بر این موضوع دارند که هیچ مشکل و اختلالی روانی ندارند باید به صورت صحیح و با دقت به این موضوع بپردازیم تا حالت تعادفی را از سوی آنان مشاهد نکنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که بر روی برخی از بیماری روانپزشکی در کودکان صورت گرفته است نتایج نشان دهنده این است که اختلالات روانی به صورت جدی با مصرف سیگار ارتباط مستقیم دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد، برای مثال می توان به بیش فعالی و کمبود توجه در بین افراد با سنین پایین اشاره کرد که بر اساس آموزه هایی که در خانواده وجود دارند تفکر به این شکل است که نباید آن را درمان کرد، اما اگر این موضوع درمان نشود احتمال گرایش به سمت استفاده از مواد دخانی در بین این کودکان در سنین نوجوانی و بزرگسالی افزایش می یابد.

مدیر درمانگاه مرکز ملی مطالعات اعتیاد در رابطه با این موضوع که شیوع مشکلات روانی بیشتر در بین کدام قشر از افراد است گفت: شیوع مشکلات روانی در افراد سیگاری بزرگسال نسبت جمعیت عمومی بیشتر است و دلایل فراوانی نیز در این خصوص وجود دارد که اصلی ترین دلیل در این خصوص ارتباط مستقیمی است که مابین کشیدن سیگار و اختلالات روانی وجود دارد که گاها آن را نیز تشدید می کند.

این روانپزشک در پاسخ به این سوال که بیشترین اختلالات از لحاظ روانی، فرد را به سمت سیگاری شدن می برد چیست، اظهار کرد: بیشترین موضوعی که در بین کودکان و نوجوانان در این رابطه دیده شده است و زمینه ساز مصرف دخانیات است ، اختلالات بیرونی سازی مانند بیش فعالی و نقص توجه و اختلالات درونی سازی مانند افسردگی، اضطراب، نوسانات هیجانی در دوره نوجوانی و مواردی از این قبیل است.

وی در پایان نیز به تبعات ناشی از عدم درمان این اختلالات پرداخت و اظهار کرد: در رابطه با درمان نکردن اختلالات بیرونی سازی، فرایند طبیعی اجتماعی شدن نقص ایجاد می کند که با سیگار کشیدن در درون جامعه آن را بروز می دهد و در خصوص اختلالات درونی سازی نیز با رنج کشیدن درونی  از سوی فرد و افت عملکرد و شکوفا نشدن استعداد ها در جهت مثبت مواجه هستیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:21مرداد1398،کدخبر:www.borna.news،882668
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین