پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی در نامه‌ای به یکی از استان‌ها، رسماً قانونی که مجلس شورای اسلامی اجرای آن را بلامانع اعلام کرده بود، نقض کرد.
شعار سال : فدراسیون ورزش‌های همگانی یکی از چند فدراسیونی است که با سرپرست اداره می‌شود و با وجود چند ماه سرپرستی در این فدراسیون، هنوز تکلیف انتخابات آن مشخص نشده است. روز 19 فروردین سال جاری مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حکمی و به استناد اختیارات مندرج در تبصره 2 ماده 10 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، افشین ملایی سفیددشتی را به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش همگانی منصوب کرد تا بدین ترتیب دوران حضور علی مجدآرا به پایان برسد.

در بخشی از حکم سلطانی‌فر برای ملایی آمده بود: «شایسته است ضمن انجام امور جاری فدراسیون، با هماهنگی معاونت‌های «توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» و «امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی» نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در موعد مقرر اقدام نمایید.»

همانطور که در حکم وزیر ورزش آمده، سرپرست فدراسیون باید نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کند، در واقع مسئولیت سرپرست فدراسیون ایجاد فضا و سازوکار مناسب برای برگزاری انتخابات است، اما آنچه این روزها در فدراسیون ورزش‌های همگانی رخ می‌دهد، نشان دهنده خلاف این موضوع است و به نظر می‌رسد شاهد رونمایی از شیوه جدید مهندسی انتخابات هستیم.

افشین ملایی روز 19 مرداد ماه در نامه‌ای به مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، از بازنشسته بودن سید محمدرضا هاشمی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی این استان خبر داد و موافقت خود را با انتصاب حسین بابایی به عنوان سرپرست این هیئت و کنار رفتن هاشمی اعلام کرد.

این نامه در حالی ارسال شده که پیش از آن، مسئولان مختلف کشور و همچنین وزارت ورزش، بارها با نامه‌نگاری‌های مختلف به شغل محسوب نشدن ریاست هیئت‌ها اشاره کرده‌اند.

یکی از نامه‌ها در تاریخ 20 آبان 97 توسط ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش به مدیران کل استان‌ها ارسال و در آن به صراحت اعلام شده «اشتغال در هیئت‌های مذکور شعل دولتی محسوب تلفی نمی‌گردد و مشمول تبصره 4 ممنوعیت تصدی بیشتر از یک شغل نمی‌باشد».

همچنین در نامه روز 10 آذر 97 به امضای صادق منتی‌نژاد معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه به خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان شده «اشتغال افراد بازنشسته در هیئت‌های ورزشی منع قانونی ندارد».

کار به همین جا ختم نمی‌شود؛ چرا که لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در نامه 4 دی 97 خطاب به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد «اشتغال بازنشستگان در فدراسیون‌های مذکور واجد ایراد است، لیکن در مورد هیئت‌های ورزشی چنانچه هیئت‌های مزبور مستقل بوده و فاقد ردیف بودجه‌ای در جداول پیوست بودجه سنواتی باشند، مشمول عنوان «دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند» در ماده فوق‌الذکر نبوده و بکارگیری بازنشستگان در هیئت‌های یاد شده بلااشکال می‌باشد.»

همین نامه یک ماه بعد توسط علی‌ مجدآرا رئیس وقت فدراسیون ورزش‌های همگانی به محسن جهانشیر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سمنان ارسال و رسماً اعلام شده که به کارگیری بازنشستگان در هیئت‌ها بلامانع است.

همه این نامه‌نگاری‌های رسمی از سوی مسئولان مختلف، از معاون رئیس جمهور گرفته تا معاون حقوقی مجلس و معاون وزیر ورزش و همچنین مصاحبه‌های مختلف مسئولان ورزش، به خوبی نشان می‌دهد که ریاست هیئت‌ها شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هیچ مشکلی برای تصدی این پست در استان‌های مختلف ندارند.

سوال اصلی این است که افشین ملایی سرپرست کنونی فدراسیون ورزش‌های همگانی به استناد چه قانونی با تغییر رئیس هیئت آن هم به بهانه بازنشسته بودن موافقت کرده است؟ مگر وظیفه سرپرست ایجاد تغییرات در رأس هیئت‌ها آن هم در فاصله کوتاهی تا برگزاری انتخابات است؟ آیا چنین اتفاقاتی شائبه مهندسی شدن انتخابات را ایجاد نمی‌کند؟ وزارت ورزش که مدعی مهندسی نشدن انتخابات فدراسیون‌های مختلف است، در این باره چه پاسخی دارد و چرا با چنین مواردی برخورد نمی‌کند؟ اگر واقعا وزارت ورزش ادعا دارد که نقشی در انتخابات فدراسیون‌ها ندارد و انتخابات را مهندسی نمی‌کند باید جلوی اینگونه اقدامات خودسرانه را بگیرد.



شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:2 شهریور1398،کدخبر:2079471،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
اگه قانونه باید واسه همه باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین