پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش گفت: بازنشسته‌ها نباید در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند.

شعار سال :معاون وزیر ورزش گفت: بازنشسته‌ها نباید در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند.

ادعای برخی نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی با بیان این جمله که آنها نامزد مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان هستند، واکنش معاون قهرمانی وزارت ورزش را به دنبال داشت. دیروز مهدی علی نژاد در گفت و گویی اظهار داشت: وزارت ورزش درباره انتخابات دوومیدانی بی طرف است و از هیچ کس حمایت نمی‌کند. گزینه های موجود در انتخابات فدراسیون دوومیدانی تفاوتی برای وزارت ورزش ندارند و وزارتخانه هیچ کاندیدایی در انتخابات این فدراسیون ندارد. هر کس خود را منتسب به وزارتخانه می‌کند، قطعا دروغ می‌گوید.
معاون قهرمانی وزارت ورزش تاکید کرد: رسما به اعضای محترم مجمع انتخابات دوومیدانی اعلام می‌کنم، هر کس که خود را منتسب به وزارت ورزش کرد به او رای ندهند.


وضعیت انتخاباتی برای ۶ فدراسیون
علی نژاد دیروز همچنین با اشاره به آخرین وضعیت 6 فدراسیونی که با سرپرست اداره می شوند، عنوان داشت: از میان فدراسیون‌های مرتبط با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، ثبت‌نام کاندیداهای سه فدراسیون دوومیدانی، تنیس و جانبازان و معلولان اعلام شده و منتظر هستیم صلاحیت کاندیداهای آنها از نظر بررسی در مراجع ذی‌صلاح، به مرحله نهایی رسیده و پاسخ آنها اعلام شود. در مورد دو فدراسیون پزشکی ورزشی و اتومبیلرانی نیز به تازگی اقدام به انتخاب سرپرست کرده‌ایم. منتظر هستیم اساسنامه فدراسیون‌ها ابلاغ شود تا طبق آن اقدام لازم صورت گیرد. فدراسیون ووشو هم هفته گذشته صاحب سرپرست شد.
وی با یادآوری اینکه انتخابات فدراسیونی مانند ورزش‌های همگانی باید توسط معاونت مربوطه به سرانجام برسد و انتخابات فدراسیون فوتبال هم که در پیش است، به این پرسش مبنی بر اینکه «آیا تا پایان سال برای فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، انتخاباتی برگزار خواهد شد؟»، پاسخ داد و تأکید کرد: انجام اقدام لازم در این زمینه منوط به دریافت پاسخ در مورد صلاحیت کاندیداها است. اگر تا سوم و چهارم اسفند ماه یعنی اوایل این هفته، نتیجه صلاحیت کاندیداها در مورد فدراسیون‌های دوومیدانی، تنیس و جانبازان به دستمان برسد، انتخابات آنها را برگزار می‌کنیم در غیر این صورت عملاً فرصتی برای برگزاری مجامع آنها تا پیش از پایان سال نیست و باید موضوع را به سال آینده موکول کرد.
بررسی صلاحیت کاندیداهای فدراسیون فوتبال در سه مرحله معاون وزیر ورزش در ادامه در رابطه با انتخابات فدراسیون فوتبال و مطرح شدن موضوعاتی مرتبط با کاندیدای این انتخابات توضیحاتی ارائه داد. علی نژاد گفت: اعضای کمیسیون تطبیق طبق آنچه در اساسنامه فدراسیون فوتبال به آن اشاره و مشخص شده، آغاز به کار کرده‌اند. این اعضا پرونده کاندیداهای فوتبال را به لحاظ پیشینه مدیریتی بررسی می‌کنند. البته نظارت نهادهای نظارتی نیز وجود دارد. در مجموع، صلاحیت عمومی و اختصاصی کاندیداهای فدراسیون فوتبال در سه مرحله بررسی شده و نهادهای نظارتی هم نظر می‌دهند. بخش اول این مرحله به پیشینه مدیریتی آنها اختصاص دارد.
علی‌نژاد در مورد بازنشسته بودن برخی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نهادهای نظارتی و به ویژه سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بر اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تأکید دارند. طبق این قانون، رئیس و برخی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نباید بازنشسته باشند. در این زمینه نهادهای نظارتی، خود باید ورود لازم را داشته باشند. بررسی این موضوع و ورود به آن در حیطه اختیارات وزارت ورزش نیست. در مجموع وزارت ورزش ابزار نظارتی برای ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا وزارت ورزش نماینده‌ای در کمیسیون تطبیق فدراسیون فوتبال برای بررسی پرونده کاندیداهای این فدراسیون دارد؟» گفت: آقای سمیعی مدیرکل حراست وزارت ورزش در این کمیسیون حضور دارد. البته وی مسئولیت کمیته امنیتی فدراسیون فوتبال را هم بر عهده دارد و بیشتر به دلیل این جایگاه و طبق اساسنامه، در ترکیب کمیسیون تطبیق قرار گرفته است.

توافق ما با AFC شفاف است
علی نژاد در بخش دیگری از از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه توافق صورت گرفته میان ایران و AFC روشن و واضح است، گفت: طبق این توافق، میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای دیدارهای گروهی مرحله برگشت به قوت خود باقی خواهد بود و هیچ ابهامی هم در این زمینه وجود ندارد.
معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین در واکنش به پرسشی که در رابطه با دو بیانیه AFC در رابطه با دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان مطرح شد، افزود: هر دو بیانیه‌ای که AFC اعلام کرد، کاملاً مغایر با توافق صورت گرفته بود که هر دو بار نسبت به اصلاح آن از طرف خود مسئولان آسیایی فوتبال اقدام شد البته این اصلاح، نتیجه پیگیری‌هایی بود که از طرف ایران انجام شد چرا که موضوعات مطرح، کاملاً خلاف توافقات بود. انتظار داریم کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان متولی این رشته در قاره، به توافقات دو طرفه‌ای که با ایران داشته، پایبند باشد. امیدواریم پس از این شاهد مشکل جدیدی نباشیم و فکر نمی‌کنم که AFC به دنبال بحران جدیدی باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان،تاریخ انتشار:4اسفند1398،کد خبر: 182886،kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
تنها چیزی که در فوتبال ایران رعایت نمیشه همین قانون هاست هر کی نفوذ داشته باشه حرفش پیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین