پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
آیا آنچه برزبان امانوئل ماکرون جاری شده و می گوید توانسته است نظر مساعد ترامپ برای انعطاف در فروش نفت ایران به شرط برگشت ایران به تعهدات برجامی را به دست بیاورد را باید باورکرد؟ به نظر می رسد خشم و ناراحتی برخی رسانه ها درتهران و هشدارهای پی درپی این رسانه ها که به دولت روحانی هشدار می دهند از پذیرش پیشنهادهای رییس جمهور فرانسه اجتناب کند نشان دهنده گامهای بزرگی درمسیر طرح فرانسه است.

شعار سال : حسن روحانی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه روحانی که مدتهاست بامقامهای فرانسوی در مسیر رسیدن به توافق با اروپا از راه پاریس حرف می زنند گامهای موثری برداشته اند اما هنوز راه درازی برای واقعی و عینی شدن توافق قطعی میان ایران و آمریکا باقی مانده است.

این درحالی است که ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه ۲۴ اوت در مهمانی ناهار همتای فرانسوی خود، امانوئل ماکرون، در شهر بیاریتز، محل برگزاری نشست گروه ۷ شرکت کرد. در این دیدار که بدون برنامه‌ریزی قبلی و به مدت دو ساعت طول کشید، دیدگاه های مشترکی میان رهبران دو کشور در باره موضوع های مهم نشست گروه ۷ از جمله ایران حاصل شده است.پس از پایان این دیدار، امانوئل ماکرون گفته در این دیدار که به مدت دو ساعت به هنگام صرف نهار طول کشید، همگرایی‌های میان این دو از جمله در باره موضوع های مهم قابل گفتگو در نشست گروه ۷ از جمله ایران و آتش سوزی جنگل های آمازون وجود داشته است.در پایان ناهار امروز، دونالد ترامپ توییت کرد: " همین حالا از دیدار نهار با رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون خارج شدم. چیزهای زیاد و بسیار خوبی برای هر دو کشور اتفاق خواهد افتاد. یک آخر هفته بزرگ همراه با دیگر رهبران جهان."یکی از مشاوران امانوئل ماکرون به خبرگزاری فرانسه گفت: «در حالی که اختلافات میان کشورهای اروپایی با ایالات متحده در باره تجارت و تغییرات اقلیمی ممکن است وحدت و تداوم نشست گروه ۷ را تحت الشعاع قرار داده و مختل کند، رئیس جمهوری فرانسه مشتاق بود که به همتای آمریکایی خود مواضع فرانسه و اروپا را "توضیح دهد". امانوئل ماکرون همچنین در این دیدار تلاش کرده تا کدورت ها و تنش ها را با ایالات متحده "از بین ببرد" و "فشار ها را کاهش دهد

به گفته کاخ الیزه، در این دیدار، دونالد ترامپ در باره موضوع ایران «تأیید کرده که خواهان جنگ نیست، اما خواستار یک توافق با ایران استدر همین حال، بر اساس کاخ الیزه، امانوئل ماکرون گزینه ای را درباره ایران به دونالد ترامپ پیشنهاد کرده که به موجب آن تهران در ازای بازگشت به تعهدات برجامی خود، بتواند بخشی از نفت خود را به فروش برساند.امانوئل ماکرون گفته که اجرای این گزینه می تواند تنش ها بین آمریکا و ایران را کاهش دهد و نگذارد این تنش ها به مرحله خطرناکی برسند. در همین حال این گزینه با بازگشت تهران به تعهدات برجامی خود می تواند، زمینه های گفتگو را فراهم سازد. واقعیت این است که ایران در موقعیت مناسبی از نظر اقتصادی قرارندارد و از سوی دیگر دولت ترامپ نیز راهی برای رسیدن به موفقیت کامل از راه تهدید پیدا نمی کند و شاید این عوامل به راهی میانه برسد که دولت های ایران و آمریکا بگویند شکست نخورده اند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت رویداد24 ،تاریخ انتشار؛ 3 شهریور1398،کدخبر:458229 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
نفت فروختن تنها اهمیت نداره که مشکل اقتصاد فقط با نفت فروختن حل نمیشه که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین