پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
بلومبرگ گزارش داد: ناوگان نفتکش های پنهان ایران از دید رادارها و ماهواره ها، بزرگ ترین رمز و راز بازار جهانی نفت است. در حالی که کشتی نفتکش آدریا دریای یک ایران، توجه جهانی را به خود جلب کرده است، اما ناظران بازار نفت، مجذوب اسرار بزرگ تر یعنی جستجو و یافتن بقیه کشتی های ناوگان انتقال نفت ایران هستند.

شعار سال: تارنمای شبکه بلومبرگ روز یکشنبه نوشت: شرکت های ناظر بر صادرات نفت، بر سر یک موضوع اتفاق نظر دارند که ایالات متحده هنوز نتوانسته در به صفر رساندن صادرات نفت ایران موفق عمل کند.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: تحلیلگران به علت کاربرد ایران از روش های گوناگون برای صادرات، بر سر میزان فروش نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اختلاف نظر دارند؛ یعنی صادرات نفت ایران ممکن است تا سطح یک میلیون بشکه در روز فراتر رفته باشد.

ناوگان نفتکش های پنهان ایران از دید رادارها و ماهواره ها، بزرگ ترین رمز و راز بازار جهانی نفت است. در حالی که کشتی نفتکش آدریا دریای یک ایران، توجه جهانی را به خود جلب کرده است، اما ناظران بازار نفت، مجذوب اسرار بزرگ تر یعنی جستجو و یافتن بقیه کشتی های ناوگان انتقال نفت ایران هستند.

این جستجو منجر به یافتن روش های مبتکرانه تر ردیابی کشتی ها و دیدگاه های بسیار گوناگون در باره میزان نفت خامی که به صورت پنهانی به بازارهای جهان سرازیر می شود، شده که عمدتا به این علت است که در پی تشدید تحریم ها علیه ایران در سال جاری (2019)، بیشتر این شناورها به صورت پنهانی حرکت می کنند.

به گفته دوین گیگن مدیر جهانی اطلاعات نفت در شرکت گنسکیپ در دنور کلرادو؛ هر چند ایران مانند یک جعبه سیاه است، اما این کشور با انجام راهکارهای جدید و یا ذخیره سازی در تاسیسات خود، بهترین تصمیم را گرفته که هیچکس انتظار آن را نداشته است.

در حالی که وزارت امورخارجه ایالات متحده قصد دارد که صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما بیژن زنگنه وزیر نفت ایران تاکید کرده است که شبانه روز برای ادامه فروش نفت تلاش می کند و گزینه های پنهانی برای دستیابی به این هدف در اختیار دارد.

همایون فلکشاهی تحلیلگر شرکت کپلر می گوید: هر چند دولت ترامپ ظاهرا در اعمال حداکثر فشار موفق بوده، اما به هدف کاهش صادرات نفت ایران به صفر، هیچگاه نرسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ 17 شهریور 98، کد مطلب: 1253690: www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین