پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
به نقل از رویترز، برخی غربی اطلاع داده‌اند که فرانسه برای پایبند ماندن ایران به تعهدات برجامی خود، می‌خواهد موضع آمریکا نسبت به طرح ایجاد یک خط اعتباری به ارزش 15 میلیلارد دلار تا پایان سال جاری به تهران را بررسی کند.

شعار سال:منابع فرانسوی می‌گویند وزیر دارایی این کشور به واشنگتن سفر کرده تا با مقامات این کشور بر سر ایجاد یک خط اعتباری به ارزش 15 میلیارد دلار تا پایان سال جاری برای ایران، رایزنی کند.

به نقل از رویترز، برخی غربی اطلاع داده‌اند که فرانسه برای پایبند ماندن ایران به تعهدات برجامی خود، می‌خواهد موضع آمریکا نسبت به طرح ایجاد یک خط اعتباری به ارزش 15 میلیلارد دلار تا پایان سال جاری به تهران را بررسی کند.

روز دوشنبه، هیئت بلندپایه‌ای از ایران با حضور مقامات حوزه نفت و دارایی برای مذاکرات به فرانسه سفر کرده بودند. یک منبع مطلع از این مذاکرات اعلام کرد که باید برای اجرای این طرح، اجازه تلویحی از آمریکا گرفته شود. این منبع تاکید که موضع آمریکا تاکنون بر سر این پیشنهاد مشخص نشده است.

منابع مطلع خبر داده‌اند: فرانسه پیشنهاد ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری را مطرح کرده اما ایران همچنان در حال مذاکره بر سر این مسئله است. اینکه ایران بتواند آزادانه هر زمان که بخواهد به این مقدار پول دسترسی پیدا کند، باید تضمین شود و جمهوری اسلامی همچنین باید بتواند نفت خود را بفروشد و به پول حاصل از فروش نفت، به راحتی دست یابد.

وی افزود: رئیس‌جمهور مکرون می‌خواهد این مانع را از سر راه بردارد و توافق هسته‌ای را حفظ کند. ما برخی مشکلاتمان را حل کرده‌ایم اما همچنان برخی از مشکلات پابرجاست.

یک منبع ایرانی دیگر گفت: با اینکه اروپایی‌ها خصوصا فرانسه عزم خود را به خوبی جزم کرده‌اند، باید آمریکا را وادار به همکاری کنند. اگر این اتفاق نیفتد، ایران در کاهش تعهدات برجامی خود تعلل نخواهد کرد. اگر برجام برای ایران سودی نداشته باشد، پاینبدی به آن منطقی نخواهد بود.

برونو لمیر، وزیر دارایی فرانسه روز سه‌شنبه به واشنگتن سفر کرده تا در رابطه با ایران سازوکار با آمریکا رایزنی کند

شعار سال،با اندکی و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:12شهریور1398،کدخبر:98061206670،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین