پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
شبکه پرس تی‌وی اعلام کرد فرانسه در متقاعد کردن آمریکا برای اختصاص ۱۵ میلیارد یورو به خط اعتباری ایران ناکام ماند.
شعارسال: پرس تی‌وی به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد فرانسه هنوز نتوانسته است درباره اختصاص ۱۵ میلیارد یورو به خط اعتباری ایران موافقت آمریکا را کسب کند.

دیروز شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد فرانسه در دیدار با هیئت ایرانی پیشنهاد افتتاح خط اعتباری ۱۵ میلیارد یورویی را مطرح کرد و در تلاش است از ایران نفت خریداری کند. پاریس چند روز پیش به منظور مذاکرات جدید در چارچوب توافق هسته‌ای، میزبان هیئت ایرانی بود.

بر اساس اعلام روزنامه روزنامه لوفیگارو، فرانسه در تلاش است با آمریکا به تفاهم برسد. پاریس پیشنهاد افتتاح خط اعتباری ۱۵ یورویی یورویی را مطرح کرد و تلاش می‌کند از ایران نفت خریداری کند.

خبرگزاری رویترز هم دیروز گزارش داد منابع غربی و ایرانی اعلام کرده‌اند اجرای پیشنهاد فرانسه برای اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد یورویی به ایران تا پایان سال، به اجازه واشنگتن بستگی دارد.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، در آستانه برداشتن گام سوم در کاهش عمل به تعهدات برجامی خود امروز اعلام کرد: بازگشت ما به اجرای کامل توافق هسته‌ای منوط به دریافت خط اعتباری ۱۵ میلیارد یورویی برای یک دوره چهار ماه است در غیر این صورت روند کاهش تعهدات ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

او افزود یا اروپا باید از ایران نفت خریداری کند یا معادل فروش نفت را به صورت خط اعتباری که با درآمد‌های نفتی ایران تضمین شده است و در حقیقت به معنای نوعی پیش فروش نفت است، در اختیار این کشور قرار دهد.

این دیپلمات در عین حال افزود هنوز اختلاف نظر‌های جدی بر سر دستورکار هرگونه گفتگو‌های آتی میان ایران و شرکای این کشور در توافق هسته‌ای وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 ، کدخبر: 7060119 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین