پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۲۹۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: چاپ سپاری و توزیع الکترونیکی ۱۱۰۰ عنوان کتاب درسی با تیراژ ۱۳۵ میلیون جلد در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از مهم ترین اقدامات سازمان است.

شعارسال :رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: چاپ سپاری و توزیع الکترونیکی ۱۱۰۰ عنوان کتاب درسی با تیراژ ۱۳۵ میلیون جلد در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از مهم ترین اقدامات سازمان است.

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره مهم ترین اقدامات عملکردی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از شهریور سال ۱۳۹۷ تا مرداد سال ۱۳۹۸، اظهار داشت: تولید بسته‌های یادگیری (کتاب درسی، کتاب راهنمای معلم و همراه هنرجو) پایه دوازدهم شامل ۲۸ عنوان رشته نظری و ۱۰۵ عنوان رشته فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین اقدامات این سازمان بوده است.

وی افزود: همچنین برگزاری جشنواره ساماندهی کتاب‌های آموزشی و معرفی حدود ۴۰۰ عنوان کتاب مناسب برای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی در مجموعه‌ای به نام فهرستگان و کتابنامه آموزشی در این مدت انجام شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره دیگر اقدامات این مجموعه گفت: ارزیابی محصولات آموزشی و معرفی آنها در فهرستگان آموزشی برای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته ذوعلم، مطالعات لازم برای تولید نسخه الکترونیکی کتاب‌های درسی و تهیه یک نسخه آزمایشی از دو کتاب درسی دوره متوسطه دوم نیز در یک سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: تدوین چارچوب راهنمای برنامه درسی دوره‌های تحصیلی و بازبینی و اصلاح استاندارد فضا، تجهیزات و نیروی انسانی ۳۴ رشته شاخه فنی و حرفه ای در یک سال گذشته انجام شد.

به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و پایش اجرای برنامه‌های درسی با ماموریت‌های استانی در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

ذوعلم گفت:۱۵ عنوان پژوهش ملی و پنجعنوان ارزشیابی از بسته‌های یادگیری پایه‌های اول تا سوم ابتدایی و ۲۵ عنوان در دست اجرا، برگزاری هفته پژوهش و معرفی پژوهشگران برگزیده و معلمان و دانش آموزان پژوهنده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی انجام شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش‌های پژوهش‌های بین المللی تیمز ۲۰۱۵ (مطالعه بین‌المللی روند آموزش ریاضیات و علوم) و پرلز ۲۰۱۶ (خواندن سواد پیشرفت بین‌المللی) یادآور شد: فعالیت‌های مربوط به اجرای پژوهش بین المللی تیمز ۲۰۱۹ و تمهید اقدامات پرلز ۲۰۲۱ نیز در یک سال گذشته انجام شد.

مطالعه تیمز TIMSS در فاصله هر چهار سال و مطالعه پرلز PIRLS در فاصله هر پنج سال یکبار تکرار می‌شود تا روند تغییرات آموزشی و میزان کاهش و افزایش عملکرد دانش‌آموزان کشورهای شرکت کننده در طول این سال‌ها مشخص شود.

** برگزاری ۴۸ دوره آموزش حضوری مدرسان کشوری

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از برگزاری ۴۸ دوره آموزش حضوری مدرسان کشوری در ۱۰ استان خبرداد و گفت: این دوره‌های آموزشی برای کتاب‌های درسی نو نگاشت فنی و حرفه‌ای و تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای سایر کتاب‌های نونگاشت پایه دوازدهم صورت گرفت.

ذوعلم درباره جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: این جشنواره با مشارکت ۳۰ استان و نمایش ۴۰ فیلم برگزیده برای معلمان و دانش آموزان سراسر کشور برگزار شد.

جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی «رشد» قدیمی ترین جشنواره فیلم در ایران و جشنواره‌ای تخصصی است که با مدیریت وزارت آموزش و پرورش و اهتمام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی، برگزار می شود.

** انتشار ۱۰۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی

وی ادامه داد: جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی و انتشار ۱۰۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی برگزیده معلمان و دانش آموزان در شبکه رشد در یک سال گذشته صورت گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ۱۷۷ شماره مجله رشد به تیراژ ۳۴ میلیون جلد تولید، انتشار و توزیع شد.

ذوعلم درباره انتشارماهنامه‌های رشد سازمان و پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: این ماهنامه‌ها شامل رشد کودک (ویژه کودکان پیش دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول دبستان)، رشد نوآموز (ویژه دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم دبستان) و رشد دانش‌آموز (ویژه دانش‌آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم دبستان) می‌شود.

وی همچنین افزود: رشد نوجوان (ویژه دانش‌آموزان دوره آموزش متوسطه اول)، رشد جوان (ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم)، رشد برهان ریاضی متوسطه اول (برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول) و رشد برهان ریاضی متوسطه دوم (برای دانش‌آموزان دوره آموزش متوسطه دوم) از دیگر عناوین ماهنامه‌های رشد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رشد روشن (ویژه دانش آموزان نابینای دوره آموزش ابتدایی تا دوره آموزش متوسطه دوم) و رشد کم بینایان (ویژه دانش آموزان کم بینای دوره آموزش ابتدایی) نیز مورد توجه قرار گرفت.

** تولید و انتشار مجلات عمومی رشد

ذوعلم درباره انتشار مجلات عمومی رشد نیز اظهار کرد: مجله رشد معلم (ویژه معلمان، دانشجویان تربیت معلم و کارشناسان آموزش و پرورش و خانواده‌ها) و مجله رشد تکنولوژی آموزشی (ویژه معلمان، دانشجویان تربیت معلم و کارشناسان آموزش و پرورش) از عناوین مجلات عمومی رشد است.

به گفته وی، رشد آموزش ابتدایی (ویژه آموزگاران دوره ابتدایی، دانشجویان تربیت معلم و کارشناسان آموزش و پرورش) و رشد مدرسه فردا (ویژه معلمان، دانشجویان تربیت معلم و کارشناسان آموزش و پرورش) نیز شامل مجلات عمومی رشد می شود.

**تولید و انتشار مجلات تخصصی رشد

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره فصلنامه یا مجلات تخصصی رشد اظهار کرد: رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادب فارسی، علوم اجتماعی، تاریخ، هنر، تربیت بدنی، پیش دبستانی، زبان‌های خارجی، آموزش مشاور مدرسه و رشد آموزش جغرافیا از مهم ترین موضوعات این مجلات است.

ذوعلم افزود: رشد مدیریت مدرسه، رشد جوانه، رشد آموزش فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و تولید و انتشار و توزیع ۲۰ شماره مجلات علمی پژوهشی (نوآوری‌های آموزشی، تعلیم و تربیت، خانواده و پژوهش، کودکان استثنایی و مسائل کاربردی در تعلیم و تربیت اسلامی) شامل مجلات تخصصی رشد می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار7 شهریور 98، کدخبر: 83455009 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین