پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۳۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
آیت‌الله «جعفر سبحانی»، از مراجع تقلید گفت: آموزش قرآن کریم باید به واحدهای درسی دانشگاه اضافه شود و استاد به گونه‌ای تدریس کند که پس از اتمام تحصیلات آکادمیک دانشجویان قرآن را با رعایت اصول تجوید قرائت کنند.
شعارسال : به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم به همراه جمعی از مسئولین دانشگاه و برگزارکنندگان سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور شامگاه گذشته با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله سبحانی در این دیدار با اشاره به الزامی شدن آموزش قرآن کریم در سطوح دانشگاه، گفت: برنامه آموزش قرآن کریم در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانشجو در پایان دوران تحصیل خود با قرائت، مفاهیم و تجوید قرآن آشنایی پیدا کند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت و تدریس تدریجی به دانشجویان است و دانشگاه قم پیشرو در این مسیر است و از افتخارات دانشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: آموزش قرآن کریم باید به واحدهای درسی دانشگاه اضافه شود و استاد به گونه‌ای تدریس کند که پس از اتمام تحصیلات آکادمیک دانشجویان قرآن را با رعایت اصول تجوید قرائت کنند.

رقابت ۴۵۰ نفر از نخبگان قرآنی در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

حجت‌الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی در خصوص جشنواره قرآنی دانشجویان سراسر کشور در دانشگام قم، با اشاره به رقابت ۴۵۰ نفر از نخبگان قرآنی در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، گفت: این جشنواره تا کنون در استان‌های مختلف برگزار و از طرف وزارت علوم دنبال شده‌ و امسال مسئولیت برگزاری این جشنواره به عهده دانشگاه قم است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی اکثریت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ با قرآن کریم مانوس هستند، افزود: پیش از انقلاب بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها توانایی قرائت قرآن را نداشتند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی انصاف ، تاریخ انتشار 28 شهریور 98 ، کد خبر : 191593 ، ww.ensafnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین