پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب های درسی امسال با رونمایی از کتاب های پایه دوازدهم به ایستگاه آخر می رسد اما باید این مساله گوشزد شود که در تدوین این مواد آموزشی با سند تحول بنیادین فاصله داریم.

شعارسال: «حیدر تورانی» امروز سه شنبه در نشست خبری تجلیل از مولفان کتاب های درسی افزود: ما تا چند سال آینده تالیف کتاب جدید درسی نداریم و صرفا به اصلاح مطالب کتاب ها می پردازیم و باید به سند تحول در این میان توجه بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید از این پس انطباق کتاب های درسی با سند تحول را محور قرار دهیم و البته این انطباق به یک دور گذر نیاز دارد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با انتقاد از اینکه راهنمای حوزه یادگیری هنوز تدوین نشده و معلمان ما آموزش و باورهای لازم را ندارند، ادامه داد: با اتمام تالیف کتاب های جدید در هر پایه بر اساس سیستم 3-3-6 صرفا هر سال جشن گرفته و تقدیر کرده ایم؛ حال آنکه برای آشنایی معلمان با مفاهیم و ارزش های انقلابی و اسلامی کاری نکرده ایم تا آنها نیز دانش آموزان را با این مفاهیم آشنا کنند.

تورانی بیان داشت: افرادی که تالیف کتاب های درسی را به عهده دارند در حقیقت یک گروه هستند که رسیدن همه آنها به قله موفقیت نیازمند اهداف و برنامه های مشترک است.

وی افزود: صرف آوردن مفاهیم دفاع مقدس و مطالبی درباره مدافعان حرم در کتاب های درسی کفایت نمی کند بلکه باید باور و دانش را در معلمان نیز تقویت کنیم تا آنها نیز به خوبی به دانش آموزان منتقل کنند در غیر این صورت دانش آموزانی ضد دین تربیت خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ریشه کتاب های درسی باید در دل و جان معلمان، مدیران، دانش آموزان و خانواده ها بنشیند اما متاسفانه هنوز خانواده ها از مدرسه به جای عشق، محبت، آموزش قرآن، صرفا نمره طلب می کنند.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: آموزش و پرورش باید از سند تحول بنیادین به سمت نهادهای تربیتی و فرهنگی و در میان دانش آموزان چرخش کند و مسئولان از فضای پست و مقام بیرون آمده و خود را زیر بار مطالبات ببرند تا مجبور به اقدام و عمل در اصلاح و تغییر کتاب های درسی شویم.

تورانی تصریح کرد: در راستای برنامه سال های گذشته برای تجلیل از مولفان کتاب های درسی امسال بنا داریم سنگ تمام گذاشته و با نام شهید محسن حججی این آئین را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد : کشورهایی همچون آمریکا از افرادی که در بمباران هیروشیمای ژاپن مشارکت داشته اند تجلیل می کند چرا ما نباید از شهدایی که در 8 سال دفاع مقدس با دستان خالی در برابر دشمنان ایستادند و افرادی که از آنها الگو گرفته و شهید شدند، قدردانی شایسته نداشته باشیم.

*** همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های مهرماه برگزار می‌شود

دبیر سیزدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی نیز در این نشست گفت : رونمایی از کتاب های نو پدید درسی در پایه دوازدهم در قالب همایشی نیمه دوم مهرماه در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ابراهیم محمدی افزود : امسال تجلیل از مولفان با برگزاری یادواره شهید حججی همراه شده است.

وی ادامه داد : توجه به مولفان کتاب های درسی در واقع قدرشناسی از این افراد در حوزه تعلیم و تربیت و غنای فرهنگی ایران است.

دبیر همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی با بیان اینکه در کنار همایش از محتوای تک نگاشت درباره شهید حججی نیز رونمایی خواهد شد، گفت : سیاست بر این است که نهادهای بیرون از سازمان پژوهش از مولفان کتاب های درسی تجلیل کنند.

وی یادآور شد : از آنجا که افراد بسیاری دست اندر کار تالیف کتاب های درسی هستند صرفا نباید از مولفان تجلیل کرد به همین دلیل تصمیم بر این است تا در آئین تجلیل از پدیدآورندگان تمامی نهادهای ذینفع را دخیل کرده و از همه قدردانی کنیم.

در این نشست از پوستر سیزدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی و یادواره شهید حججی رونمایی شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1397 ، کدخبر: 82986678،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین