پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان ‌جلوی ورود ۱۴۰ هزار تن ذرتی که آلوده به یک سم خاصی بود را گرفت.
شعارسال: نیره سادات پیروز بخت ظهر امروز در دیدار با آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان که در بین امام جمعه خرم‌آباد انجام شد اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یک سازمان ناظر، حاکم و فرابخشی، نظارتی و حاکمیتی است یعنی هر آنچه که سازمان در رابطه با بحث‌های مرتبط با ایمنی و سلامت مردم حکم کند باید اجرا شود.

وی افزود: قوه قضائیه هم با ما همکاری‌های خوبی دارد به طوری که در برخی موارد که استان‌های ما مشکلی مشاهده می‌کنند سریعا قوه قضائیه به میدان می‌آید و حتی در خیلی از موارد واقعا جلوتر از ماست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: به موجب قانون باید استانداردهای ملی حکم شده را به دستگاه‌های دیگر که آنها هم اگر ضوابط و مقراراتی دارند به سازمان ارائه دهند، به صورت استاندارد ارائه شود تا سند رسمی کشور یک سند باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه تاکنون در برخی از حوزه‌ها یک تشتت آرایی داریم و در برخی موارد اختلاف وجود دارد که اکنون قانون تکلیف را روشن کرده و باید حتما به استاندارد برسند.

پیروز بخت تصریح کرد: در حوزه‌های مرجعیت‌های مختلف سازمان برای ما وظایفی تعین کرده مثلا ما تنها مرجع تدوین استاندارد و تنها مرجع آزمایشگاهی هستیم یعنی هر جایی که در سازمان ملی استاندارد آزمایشگاهی وجود داشته باشد آن آزمایشگاه مرجع است و نظرش به عنوان فصل‌الخطاب تلقی می‌شود.

وی گفت: در غائله روزهای اخیر و بحث ذرت‌های آلوده باید گفت علی‌رغم چالش‌های زیادی که در این حوزه وجود داشت جلوی 140 هزار تن ذرتی که آلوده به یک سم خاصی بود با نظر سازمان ملی استاندارد گرفته شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: صاحبان این ذرت‌ها سه سال تلاش می‌کردند تا به گونه‌ای بتوانند وارد کشور کنند اما ما نگذاشتیم و این نشان می‌دهند هم جایگاه حاکمیتی سازمان بالاست و هم جاهایی مانند آزمایشگاه‌های آن مورد قبول همه مراجع است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 ، کدخبر: 2090416 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین