پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود ذرت های آلوده وارداتی و دپوی آن در انبار گمرک بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

شعار سال: امیر خجسته در تشریح جزئیات بیشتر از واردات 500 هزار تن ذرت آلوده به کشور گفت: بر اساس اطلاعات دقیقی که از سوی مردم،دلسوزان و گمرکات به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اصل نود رسیده 140 هزار ذرت آلوده به قارچ سمی آفلاتوکسین است که خطرناکترین سم را دارد بر این اساس باید زمانی که آن ها وارد کشور شد مرجوع می شدند اما این اقدام صورت نگرفت.

وی ادامه داد:باید مسئولان پاسخگو باشند چه کسی در این چهار سال آن ها را مرجوع نکرده و در نزد خود نگه داشته است که با هر روز نگهداری سم آن ها بیشتر می شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:گفته شده کسی نمی تواند از کنار انبار ذرت های آلوده عبور کند تا از وارد شدن آسیب به آن ها وارد شود.

وی با بیان این که  ذرت های آلوده وارد کشور شده در انبار های بندر امام خمینی (ره) قرار دارند بیان کرد: با وجود دستور رئیس جمهور مبنی بر امحای آن ها چرا تاکنون این کار انجام نشده است؟

خجسته با طرح این سوال که چه دستان پشت پرده ای وجود دارد عنوان کرد: این آلودگی چهار سال است روز به روز بیشتر می شود ولی همه در برابر آن سکوت کردند کسانی که بیانیه مشترک داده اند بجای تکذیب تعیین تکلیف کنند و از پنهان کاری خودداری کرده و اطلاعات دقیق را در اختیار مردم قرار دهند.

وی مبدا ذرت های آلوده وارد شده را کشور برزیل اعلام کرد و گفت: آن ها با 35 میلیون دلار  ارز دولتی وارد شده اند و به نظر می رسد در این زمینه رانت وجود دارد که کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد:باید ذرت های آلوده وارد شده هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و این اطمینان به مردم داده می شود که یک دانه از 140 هزار تن ذرت های وارداتی آلوده وارد بازار نشده است.

وی با بیان این که عده ای از مسئولان درباره موضوع واردات ذرت های آلوده قصورکردند تصریح کرد: کمیسیون اصل نود با جدیت در حال پیگیری این موضوع است تا نتیجه حاصل شود.

خجسته با بیان این که 360 هزار تن از ذرت های آلوده وارد شده سالم است گفت:آن ها پس از ورود به تایید سازمان استاندارد و وزارت بهداشت رسیده اند اما 140 هزار تن آن که آلوده به سم آفلاتوکسین بوده پیگیری آن هستیم تا هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این که فرصت یک ماهه به مسئولان داده شده تا وضعیت ذرت های وارد شده را تعیین شده روشن کنند خاطرنشان کرد: امنیت سلامت مردم جز وظایف اصلی کمیسیون اصل نود است چون ما وکیل مردم هستیم نه دولت تلاش می کنیم تا تمام زوایا این موضوع آشکار شده و به اطلاع عموم برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبر فوری، تاریخ 16 آبان 98، کد مطلب: 1490646: www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین