پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
یک جراح و دندانپزشک گفت: لمینت‌های سرامیکی یا کامپوزیتی تنها در مواردی خاص و با تشخیص دندانپزشک ساخته می‌شوند.

شعار سال: محمد پارسیون جراح و دندانپزشک درباره لمینت‌ها یا ونیر‌ها اظهار کرد: ونیر به معنای پوسته یا پوشش است، این عامل از جنس کامپوزیت یا سرامیک هستند، لمینت‌ها برای اصلاح شکل و رنگ دندان به کار می‌روند.

او بیان کرد: اگر فرد از بد شکلی و بد رنگی خاص رنج ببرد، باید از لمینت‌ها یا ونیر‌ها استفاده کنیم، در غیر این صورت، سلامتی فدای زیبایی می‌شود، اگر دندانپزشک بیشترین مهارت را داشته باشد و از بهترین مواد مصرفی هم برای ساخت لمینت‌ها استفاده شود، باز هم فلور طبیعی دهان تغییر می‌کند که این موضوع در طولانی‌مدت اثری منفی دارد.

این جراح و دندانپزشک افزود: لمینت‌های کامپوزیتی از موادی همرنگ دندان و در مطب ساخته می‌شوند، ولی برای ساخت لمینت‌های سرامیکی (پِرسِلنی) دندانپزشک نخست روی دندان فرد را کمتر از یک میلی‌متر تراش می‌دهد و لایه‌ای از مینای دندان را برمی‌دارد سپس از دندان، قالب‌گیری می‌کند و قالب‌ها را به پروتز‌کار می‌فرستد، او، پوسته را به کمک دستگاه‌ها و کوره‌های مخصوص می‌سازد و دندانپزشک پوسته‌ها را با چسب‌هایی به نام سَمان روی دندان شخص نصب می‌کند.

پارسیون تاکید کرد: لمینت‌ها می‌توانند شکل و رنگ دندان یا هر دو را اصلاح کنند، اگر تنها مشکل بد شکلی دندان وجود داشته باشد دندانپزشک می‌تواند فقط دندان‌هایی که بیرون‌زده یا فرورفته هستند، به کمک لمینت اصلاح کند، ولی اگر بخواهیم رنگ دندان‌ها را تغییر دهیم، باید دندان‌های خط لبخند و فک بالا و پایین را لمینت کنیم.

مزایا و معایب لمینت‌های سرامیکی

او تصریح کرد: دوام رنگ لمینت‌های سرامیکی نسبت به کامپوزیتی بیشتر است، لمینت‌های سرامیکی در طولانی‌مدت تغییر رنگ نمی‌دهند، لمینت‌های سرامیکی در مقایسه با کامپوزیتی گران‌قیمت‌تر هستند، اگر لمینت‌های سرامیکی آسیب ببینند، اغلب قابل تعمیر نیستند یا به‌سختی تعمیر می‌شوند در حالی که لمینت‌های کامپوزیتی تعمیرپذیر هستند.

پارسیون طول عمر لمینت‌های کامپوزیتی را در بهترین شرایط حدود هفت تا هشت سال دانست و گفت: پس از این مدت لمینت‌های کامپوزیتی باید اصلاح یا پرداخت شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 13 شهریور 98، کد مطلب: 7060438: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین