پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر ارومیه خبر داد.احد یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان این‌که روزانه ۵۰۰تن زباله در ارومیه تولید می‌شود، گفت: بااحتساب ۱۰۰ تن زباله تولیدی شهرهای اقماری و دهیاری‌های اطراف ارومیه ،روزانه ۶۰۰ تن زباله تولید می‌شود که توسط ۸۸۰ نفر پاکبان و ۱۴۰ ماشین جمع آوری و به سمت سایت مرکزی دفن زباله در نازلو حمل می‌شود‌.

شعار سال: احد یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان این‌که روزانه ۵۰۰تن زباله در ارومیه تولید می‌شود، گفت: بااحتساب ۱۰۰ تن زباله تولیدی شهرهای اقماری و دهیاری‌های اطراف ارومیه ،روزانه ۶۰۰ تن زباله تولید می‌شود که توسط ۸۸۰ نفر پاکبان و ۱۴۰ ماشین جمع آوری و به سمت سایت مرکزی دفن زباله در نازلو حمل می‌شود‌.

وی بااشاره به اهمیت مدیریت حجم آلودگی در محل دفن زباله افزود: ۱۲۰ تن آهک‌پاشی برای جلوگیری از بوی بد زباله و شیرابه طی سال گذشته انجام شد.

وی بااشاره به آماده سازی کانال‌های هدایت آب برای فصل بارش پاییزی امسال افزود: با وجود کثرت بارش‌ها طی سال گذشته، با لایروبی‌های انجام شده قبل از شروع بارش‌ها، حجم زیادی از آب‌های سطحی از شهر خارج و به سمت دریاچه ارومیه هدایت شد و مشکلی در شهر ایجاد نشد.

یوسفی با بیان این‌که تفکیک از مبدا دغدغه جهانی و موضوع مهم در مدیریت پسماند است که باید تلاش کنیم به این امر مهم تحقق بخشیم، تصریح کرد: نقطه آغاز تفکیک از مبدا از منازل شروع می‌شود که لازم است خانواده در این زمینه در راستای داشتن محیط زیستی عاری از الودگی همکاری کنند.

وی به افزایش زباله گردها در شهر اشاره کرد و گفت: از شهریور سال گذشته با افزایش چندبرابری قیمت ضایعات، تعداد زباله گردها نیز در شهر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بااشاره به برنامه‌های فرهنگی در حوزه مدیریت پسماند، هدف جهانی مدیریت پسماند را کاهش تولید زباله عنوان کرد و گفت: باید از طریق فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساختها و افزایش توانایی بازیافت و تفکیک از مبدا به سمت کاهش تولید زباله حرکت کنیم.

وی برگزاری ۳جشنواره نقاشی پسماند در ۵ شنبه‌های آخر ماه با هدف فرهنگسازی کاهش تولید زباله و بازدید از غرفه‌های تفکیک زباله به منظور آشنایی با شیوه‌های تفکیک زباله را از اقدامات فرهنگی این حوزه عنوان کرد و گفت: مدیریت پسماند به دنبال افزایش غرفه‌های تفکیک زباله نیست بلکه با استفاده از ظرفیت ۱۰‌دفتر تسهیلگری و ۱۰ فرهنگسرای موجود در شهر بدنبال ایجاد بستری برای فرهنگسازی تفکیک زباله برای شهروندان است.

وی بااشاره به این‌که تخلیه نخاله و زباله های ساختمانی در داخل شهر معضل جدی در مدیریت پسماند است، گفت:ریختن نخاله در کوچه و خیابان‌ها بدلیل مسدود کردن مسیر رفت و آمد علاوه براین‌که اجحاف حقوق شهروندی است با آغاز فصل بارشها و شسته شدن نخاله و ورود به کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهر سبب مسدود شدن کانال‌ها و آبگرفتگی در معابر می‌شود.

یوسفی با تاکید بر این‌که لازم است آژانس‌های نخاله تاسیس شود تا از طریق این مراکز نخاله‌ها را مدیریت کنیم، گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر سبب ایجاد چهره ناخوشایندی می‌شود که سالانه هزینه زیادی برای تسطیح این مناطق انجام می‌شود.

وی با اشاره ایجاد بستری برای فرهنگ‌سازی شعار نه به پلاستیک گفت: از یک ماه پیش اقدام فرهنگی نه به پلاستیک باهدف کاهش پلاستیک کمتر در ارومیه راه‌اندازی شده است که کیسه‌های پارچه‌ای بجای کیسه‌های پلاستیکی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ۶ میلیارد تومان ماهیانه هزینه مدیریت پسماند شهری در ارومیه است، بر اهمیت پرداخت عوارض پسماند و نوسازی توسط شهروندان تاکید کرد و گفت: معوقات سالانه عوارض نوسازی و پسماند ارومیه بیش از ۷۰‌میلیارد تومان است که ماهانه تنها یک ششم از هزینه های این حوزه وصول می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 17 شهریور 98، کد خبر: 98061708733، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
به نصبت جمعیت ارومیه،خیلی هم کمتر از میانگین تولید زباله کشور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین