پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری ارومیه از اجرای برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای کاهش زباله خبر داد و گفت: تفکیک زباله از مبدأ مهمترین هدف شهرداری ارومیه در فرهنگ‌سازی پاکیزگی شهری است.

شعارسال:احد یوسفی درگفت‌وگو با اشاره به اقدامات فرهنگیو رسانه‌ای سازمان مدیریت پسماند شهری ارومیه برای تفکیک زباله و کاهش تولید آن، اظهار داشت: این سازمان برای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله ازمبدأبین شهروندان اقدام به انعقاد قرارداد بادوشرکت خصوصی کرده است که این شرکت‌هابا استخدام افراد واجد شرایط وآموزش‌دیده و با استفاده ازیک اپلیکیشن در تفکیکزباله‌های خشک از تر با سازمان پسماند همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به چگونگی عملکرداپلیکیشن مذکور گفت: با عضویت در این اپلیکیشن و با اعلام درخواست خود از طریق این برنامه نزدیک‌ترین گروه از نیروهای آموزش دیده پسماند اقدام به دریافت زباله‌های خشک از این افراد می‌کنندو طرز استفاده از این اپلیکیشن از رسانه و فضای های مجازی آموزش و سپس تاسه ماهه آینده مورد دسترسی قرامی‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهری ارومیه بابیان اینکه اینا پلیکیشن در تفکیک زباله به سازمان کمک می‌کندافزود: به دلیل کمبود مخازن تفکیک زباله (خشک) درشهر،زباله‌های تر و خشک دریک مخزن انباشت می‌شوندکه مسیر تفکیک را برای تفکیک‌کنندگان غیرمجازهموارمی‌کندولی با اقداماتی که در دست اجرا است این مشکل حل می‌شود.

یوسفی با اشاره به تأثیرفعالیت فرهنگسراها در تفکیک و کاهش تولید زباله بیان کرد: در برخی فرهنگسراهابعضاًکلاس‌هایآموزشی با محوریت تفکیک زباله، مدیریت پسماند و اهمیت آن برای شهروندان خصوصاًبانوان برگزارمی‌شود.

به گفته وی برای فرهنگ‌سازی تفکیک ازمبدأبرنامه عضو یابی با عنوان "پاک یار" ازفرهنگ‌سراها، دفاتر تسهیل گری و مدارس در دستور کار بوده و این امر همکاری این نهادهارامی‌طلبدو تمامی این برنامه‌هابه‌صورت آموزش‌های دوره‌ای عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهری ارومیه با اشاره به اولین جشنواره نقاشی تفکیک زباله گفت: این برنامه به صورت دوره‌ای درآخرین جمعه هرماه در نقاط مختلف شهر برگزارمی‌شودکه اولین قسمت31خرداد در پارک اللرباغی ارومیه، دومین در پارکتخممرغی،سومین دوره نیز در پارک ساعت و چهارمین دوره درشهریورماه در پارک حضرت پور خواهد بود.

یوسفی دراین باره افزود: برگزاری سلسله وارودوره‌ای چنین برنامه‌هایی سبب فرهنگ سازی تفکیک ازمبدأمیان شهروندان می‌شودو بعد از چند مدت آثار مثبت این جشنواره‌هادر مشارکت مردم بیشتر از قبل مشاهده خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار16خرداد 98، کدخبر: 2025965 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین