پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
نگاه تک بعدی به رونق تولید و جدی نگرفتن محصولات داخلی برای کشور تبعاتی در چندسال گذشته داشت که مهمترین آن خروج بالای ارز و افزایش بهای تولید بود.

شعار سال: ادبیات اقتصاد مقاومتی اولین بار در شهریور 89 توسط رهبر انقلاب به پیکره اقتصادی کشور اضافه شد موضوعی که بعدها متوجه شدیم در تمام این سالها نیاز اصلی اقتصاد کشور بوده نه از حیث اینکه این موضوع صرفاً جهت مقابله با تهدیدات خارجی باشد بلکه رسیدن به مرز خودباوری و شکوفایی استعداد مهندسین داخلی در دل این تئوری کانالیزه می شود و باید به آن اهتمام ویژه داشت. اما مسئله ای که در خصوص اقتصاد مقاومتی قابل تحلیل است شکوفایی اقتصاد کشور بعد از بنا نهادن آن بود. آمارها حکایت از رشد واحدهای مهم تولیدی که برای اقتصاد کشور کاملا استراتژیک است دارد. هرچند که اصل اقتصاد مقاومتی در برهه هایی توسط عده ای فراموش شد اما بیرق آن به زمین نیفتاد تا در سال 98 که رونق تولید نامگذاری شد تجلی پر رنگ تری پیدا کند. در واقع اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مکمل خوبی برای هر مدلی از اقتصاد می تواند باشد. نگاهی به وضعیت کشورهای توسعه یافته به خوبی بیانگر توجه آنها به پتانسیلهای داخلی است که می تواند برای ما نیز وجود داشته باشد. نگاه تک بعدی به رونق تولید و جدی نگرفتن محصولات داخلی برای کشور تبعاتی در چندسال گذشته داشت که مهمترین آن خروج بالای ارز و افزایش بهای تولید بود. اتکا به دانش داخلی مهندسین کشور سبب شد تا به جای انتقال دانش و فناوری با قیمت بالا به تلاش و کوشش مدیران و مهندسان داخلی تکیه کنیم.

تبلور این موضوعات را می توان در مجتمع تولیدی فولاد مبارکه دید. فولادیها که مهندس عظیمیان را به عنوان سکاندار خود می بینند در چند ماه اخیر نیز همچون سنوات گذشته در موضوع تولید حضور بسیار پر رنگی داشتند و موفق شدند علاوه بر اینکه سود انباشته خود را نسبت به سال 97 به میزان 31 درصد افزایش دهند جمع دارایی های خود را نیز 20 درصد افزایش داده تا در کنار رشد 33 درصدی موجودی نقد خود کارنامه بسیار قابل توجهی از خود به جا بگذارند.

بزرگترین شرکت تولید کننده فولاد خاورمیانه با آمار و ارقام تحسین برانگیز موفق شده رتبه 47 تولید فولاد دنیا را به خود اختصاص دهد و در کنار این موضوع با درک درست نیاز بازار داخلی 76 درصد تحویل محصولات فولادی به بازار داخلی را ارتقا بخشد. روند موفقیت فولاد مبارکه نوید روزهای خوبی برای اقتصاد کشور را می دهد و می توان امیدوار بود که به زودی با وجود همه موانع بین المللی بازار فولاد جهان بیشتر از مجتمع تولیدی فولاد مبارکه بگوید که قطعا این مسئله در گرو جدیت مهندسین و درایت مدیران آن است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نبض بازار، تاریخ 21 شهریور 98، کد مطلب: 46360: www.nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین