پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
یکی از شرایط میزبانی مسابقات فوتبال در سراسر دنیا، برخورداری از امتیاز تماشاگر بیشتر نسبت به تیم میهمان است که به قانون 90 - 10 شناخته می‌شود.موضوعی که در فوتبال ایران و در بیشتر بازی‌های لیگ برتر هم قابلیت اجرایی دارد اما این قانون در دربی پایتخت کاربردی نداشته و تماشاگران استقلال و پرسپولیس در سال‌های گذشته به صورت 50-50 در ورزشگاه آزادی تهران حضور پیدا می‌کردند. عادل فردوسی‌پور در یکی از برنامه‌های «90» سال گذشته که دوم مهر روی آنتن رفت، این موضوع را به بحث گذاشت و با مثال آ.ث. میلان و اینترمیلان که هر دو در یک ورزشگاه مسابقات را میزبانی می‌کنند اما در دربی میلان قانون 90 به 10 اجرا می‌شود، بحث در این خصوص ادامه یافت. با قرعه‌کشی لیگ برتر نوزدهم و مشخص شدن اینکه استقلال میزبان بازی رفت دربی است، تأکید شد که در بازی 31 شهریور قانون 90 به 10 در دربی اجرا خواهد شد.
شعار سال: موضوعی که در فوتبال ایران و در بیشتر بازی‌های لیگ برتر هم قابلیت اجرایی دارد اما این قانون در دربی پایتخت کاربردی نداشته و تماشاگران استقلال و پرسپولیس در سال‌های گذشته به صورت 50-50 در ورزشگاه آزادی تهران حضور پیدا می‌کردند. عادل فردوسی‌پور در یکی از برنامه‌های «90» سال گذشته که دوم مهر روی آنتن رفت، این موضوع را به بحث گذاشت و با مثال آ.ث. میلان و اینترمیلان که هر دو در یک ورزشگاه مسابقات را میزبانی می‌کنند اما در دربی میلان قانون 90 به 10 اجرا می‌شود، بحث در این خصوص ادامه یافت. با قرعه‌کشی لیگ برتر نوزدهم و مشخص شدن اینکه استقلال میزبان بازی رفت دربی است، تأکید شد که در بازی 31 شهریور قانون 90 به 10 در دربی اجرا خواهد شد. سعید فتاحی 15 شهریور به فارس گفت: «قرار بود سال گذشته این مسأله انجام شود اما باشگاه استقلال اعلام کرد، زیرساخت‌ها فراهم نیست اما امسال ۱۰ درصد جدا شده و باشگاه استقلال به عنوان میزبان مجری این کار است. در آیین‌نامه هم آمده که باید بازی به صورت ۹۰ به ۱۰ باشد و باشگاه استقلال هم باید این کار را انجام دهد.» گرچه ابهام درخصوص اجرا یا عدم اجرای این قانون در دربی پیش رو وجود داشت اما موضوع با صحبت‌های دیروز محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس وارد فاز جدیدی شد: «ما اطمینان داریم بحث 90 به 10 در این بازی (دربی رفت) اجرا نمی‌شود ولی امید داریم که در بازی برگشت این اتفاق بیفتد چون ما برنامه برای شناسایی تماشاگران‌مان داریم و می‌خواهیم روی بحث کارت هواداری مانور دهیم. کسانی که کارت هواداری پرسپولیس را داشته باشند، با کارت ملی خود می‌توانند بلیت بخرند و آنها خیلی راحت شناسایی شوند اما در این بازی بعید می‌دانم بتوانند تماشاگران را شناسایی کنند که چه کسی پرسپولیسی است و چه کسی استقلالی.» این صحبت‌ها با واکنش امیرحسین فتحی همراه شد. مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «بر مبنای درخواست باشگاه استقلال، شرایط برگزاری دربی رفت با برگشت باید یکسان باشد. هر کدام از شرایط ۹۰ -۱۰ یا ۵۰ -۵۰ در بازی رفت اجرا شود، باید بازی برگشت هم به همان شکل انجام شود. همانند دربی رفت، دربی برگشت هم باید در یک روز غیرتعطیل برگزار شود. هرچند اجرای طرح ۹۰-۱۰ براساس مصوبه سازمان لیگ به باشگاه‌ها واگذار شده اما به موافقت‌ها، هماهنگی‌ها و زیرساخت‌هایی نیاز دارد و تصمیم گیرنده اصلی در این مورد تنها باشگاه میزبان نیست. »

زیرساخت ها فراهم است

در شرایطی که مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهارنظرهایی نه چندان روشن و قطعی مبنی بر اجرای قانون 90 به 10 هواداران در دربی هفته آینده داشتند، امیدوار بودیم سعید فتاحی بتواند از این موضوع ابهام‌زدایی کند. بر این اساس، خبرنگار «ایران» با او ارتباط گرفت اما مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ که به نظر می‌رسید از تماس‌های خبرنگاران و سؤال در این مورد کلافه شده، پاسخ سؤال خبرنگار ما را این گونه داد: «از من نباید بپرسید که همه‌تان به من زنگ می‌زنید! زنگ بزنید به باشگاه استقلال. میزبان، باشگاه استقلال است و قانون هم 10 به 90 است.» او درباره اینکه آیا تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده، گفت: «ما آیین‌نامه را ابلاغ کردیم و گفتیم که 10 به 90 است. میزبان دربی رفت، باشگاه استقلال است و باید این کار را انجام دهد.» فتاحی درباره اینکه به عنوان مسئول سازمان لیگ دقیقاً چه برنامه‌ای برای اجرای این قانون دارید، چنین واکنشی داشت: «دوست عزیز، چرا می‌خواهید ما را مقابل مردم قرار دهید؟ باشگاه استقلال باید عرضه‌اش را داشته باشد و اجرا کند. مگر کاری دارد؟ یک زمان می‌گفتند که زیرساخت‌هایش نیست، الان که زیرساخت مهیاست. بلیت فروشی الکترونیکی است. صندلی‌ها شماره گذاری شده و همه چیز معلوم است. خب بروند اجرا کنند.» او درباره اینکه شاید باشگاه استقلال نتواند به تنهایی این کار را اجرا کند و آیا سازمان لیگ نمی خواهد در این رابطه کمکی کند، گفت:« چرا نمی تواند؟ اگر باشگاه استقلال بخواهد، نامه می‌زند و می‌گوید چه کار باید بکنیم؟ از باشگاه استقلال سؤال کنید. جالب است که آقای انصاری فرد درباره بازی برگشت هم صحبت کرده است. شما که نباید از من بپرسید. شما باید از باشگاه استقلال بپرسید. بگو آقای استقلال شما میزبانی، چه کار می‌خواهی بکنی؟ برنامه ات برای 10 به 90 چیست؟» او درباره این که باشگاه استقلال می‌گوید اگر 90 به 10 اجرا نشود، در بازی برگشت هم نباید اجرا شود، گفت:«باشگاه استقلال عرضه ندارد اجرا کند، پرسپولیس می‌تواند از حقش بگذرد؟ حق میزبانی است. آخر چرا این سؤال‌ها را می‌پرسید؟ یک چیز معلومی است. حق میزبانی. یک باشگاهی دوست دارد و می‌گوید نمی خواهم از حق میزبانی استفاده کنم.»

فتاحی درباره اینکه بالاخره در این دربی 90 به 10 اجرا می‌شود، گفت:«ما آیین نامه را ابلاغ کردیم، بروید از باشگاه استقلال بپرسید. یک زمانی زیرساخت مهیا نبود اما الان هست.» رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه جلسات این موضوع با شورای تأمین استان یا نهادهای دیگر برگزار شده، به گفتن این جمله بسنده کرد:«من در جاده ام و صدای شما را ندارم.» مکالمه قطع شد و گفت‌وگو با فتاحی به پایان رسید ولی سؤال اینجاست که باتوجه به اینکه بلیت فروشی به صورت الکترونیک انجام می‌شود، چطور باید فهمید که فقط هواداران استقلال بلیت جایگاه‌های خود را می‌خرند؟ چه تضمینی وجود دارد که مثلاً هواداران پرسپولیس بلیت جایگاه استقلال را تهیه نکنند تا سکو‌های مخصوص آبی‌ها خالی شود، یا چه تضمینی وجود دارد که هواداران استقلال بلیت جایگاه پرسپولیسی‌ها را نخرند؟

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری ایران آنلاین ، تاریخ انتشار 23  شهریور    98، کد خبر:   500334،  www.ion.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
ان شاالله با تغییر فتحی سرو سامون می گیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین