پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
شکست استقلال در دربی 90 بار دیگر هواداران این باشگاه را نگران کرده که تیمشان در این فصل هم به جایگاهی که مدنظرشان است نرسند؛ استقلالی‌ها بازی حساس هفته چهارم برابر پرسپولیس را با یک گل واگذار کردند تا حالا شرایطشان در جدول رده‌بندی لیگ بحرانی باشد؛ آنها یک امتیاز بیشتر از تیم قعرنشین لیگ دارند و در رده پانزدهم ایستاده‌اند.

شعار سال: با وجود تحلیل‌های زیادی که درباره دربی و دلایل شکست استقلال مطرح شده، به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شکست این تیم شده، عدم ثبات در ترکیب و البته عدم ثبات در سیستم بازی است. آبی‌های تهرانی در این فصل، سرمربی جدیدی به نام استراماچونی آورده‌اند و به نظر، او با وجود گذشت چهار هفته از رقابت‌های لیگ و انجام کلی بازی تدارکاتی هنوز به شناخت مناسبی از بازیکنان نرسیده است؛ هرچند ‌‌نباید از این مورد غافل شده که مصدومیت هم تا حدودی برنامه‌های این سرمربی ایتالیایی را به‌هم ریخته است.

سه سیستم مختلف و 16 تغییر بازیکن در چهار بازی
آندرئا استراماچونی برای اولین دیدار استقلال در لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی، هنوز خارجی‌های مدنظرش را نداشت؛ او برخلاف بازی‌های پیش‌فصل، برابر رقیب تبریزی دست به ریسک نزد و هیچ‌یک از بازیکنان خط میانی و خط حمله‌ای را که جدیدا به استقلال اضافه شده بودند در ترکیب نگذاشت. او برای این بازی با سیستم 2-4-4 به میدان رفت و سرانجام هم در دقایق پایانی با یک گل دروازه‌اش باز شد تا فصل را با یک شکست شروع کرده باشد. برای بازی خانگی این تیم مقابل فولاد، استراماچونی چهار تغییر در ترکیب تیمش در مقایسه با دیدار نخست به وجود آورد، ولی سعی کرد با همان سیستم بازی نخست به میدان برود؛ سیاوش یزدانی و عارف غلامی به‌جای دانشگر و طاهرخانی در قلب خط دفاعی به میدان رفتند و قائدی و شیخ دیاباته هم به‌جای تبریزی و محسن کریمی در خط حمله ایستادند تا این تیم مشکلاتی را که در دیدار نخست داشت به دست فراموشی بسپارد. با وجود این تغییرات اما استقلال دوباره در دقایق پایانی بازی گل خورد تا این‌بار، بازی برده را با یک مساوی عوض کند و فقط به یک امتیاز رضایت دهد.دیدار با نفت مسجدسلیمان در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر، جایی بود که استراماچونی، هم سیستم بازی‌اش را عوض کرد و هم اینکه دوباره در مقایسه با هفته دوم، چهار تغییر در ترکیب تیمش به وجود آورد. برخلاف دو بازی قبلی که به نظر می‌رسید او با سیستم2-4-4 به میدان رفته، در این بازی با اضافه‌کردن محسن کریمی به خط حمله تلاش کرد با سیستم 3-3-4 به میدان برود و از مسجدسلیمان دست پر برگردد‌. استرا، علاوه‌بر محسن کریمی، سه تغییر دیگر هم در ترکیب تیمش به وجود آورد و این‌بار دانشگر، میلیچ و آرش رضاوند را از ابتدا در ترکیب گذاشت تا دوباره در مقایسه با بازی دوم، چهار تغییر اعمال کرده باشد. ‌اما تغییر نفرات و تغییر سیستم بازی جواب نداد تا باز هم این تیم با یک تساوی یک-یک به دربی، حساس‌ترین بازی فصل، برسد. برای دربی هم اما استراماچونی ترک عادت نکرد؛ درست که او فرشید اسماعیلی و دیاباته را به دلیل محرومیت و مصدومیت از دست داد، ولی به‌ناگاه با اعمال چهار تغییر در مقایسه با هفته سوم و البته با اتخاذ سیستمی جدیدتر پا به میدان گذاشت. این‌بار استراماچونی برای مقابله با پرسپولیس به سیستم 1-6-3 رو آورد تا بتواند با حفظ تعادل در نقاط مختلف زمین برنامه‌های پرسپولیس را خنثی کند. به همین منظور این‌بار عارف غلامی، مسعود ریگی و علی کریمی به ترکیب اصلی برگشتند و مرتضی تبریزی هم به‌جای دیاباته مصدوم وارد زمین شد. در این بین، باز هم این تغییرات سودی به حال استراماچونی نداشت و او بازی را با یک گل واگذار کرد.فارغ از بدشانسی‌هایی که این تیم آورده، از گل‌هایی که در ثانیه‌های پایانی خورده و پنالتی‌ای که در دربی هدر داده، به نظر می‌رسد مهم‌ترین مشکلی که این روزها تیم آبی‌پوش تهرانی با آن روبه‌روست، عدم ثبات در سیستم بازی و نهایی‌نشدن ترکیب 11 نفره استراماچونی است؛ موردی که شاید به مرور زمان برطرف شده و این تیم به ثبات نسبی برسد.

یک سیستم و شش تغییر بازیکن در چهار بازی
برخلاف استقلال که تا به اینجای فصل تغییرات زیادی در ترکیب و سیستم تیمش به وجود آورده، پرسپولیسی‌ها زیاد متغیر نبوده‌اند؛ کالدرون هم اگرچه مثل استراماچونی، در این فصل به لیگ ایران اضافه شده، ولی تلاش زیادی کرده به شاکله اصلی تیمش و بازیکنانی که مدنظر دارد، زیاد دست نزند؛ فارغ از محرومیت‌های بیرانوند که یکی در میان با رادو در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند، کالدرون تغییرات اندکی داشته است. این سرمربی آرژانتینی در چهار دیداری که در این فصل داشته، با همان سیستم 2-4-4 به میدان رفته و دست به تغییرات گسترده سیستمی نزده است. او در دیدار با تراکتور در هفته دوم، در مقایسه با دیدار نخستش مقابل پارس جنوبی جم فقط یک تغییر در ترکیب به وجود آورد و آن هم استفاده از سیامک نعمتی به‌جای امیر روستایی بود. البته این تک‌تغییر هم مانع از شکست پرسپولیس که تنها شکست این تیم در لیگ برتر است، نشد. کالدرون بیشترین تغییر در ترکیب را در بازی سوم و جدال با صنعت نفت داشت که کنعانی، انصاری، رسن و جونیور را از ابتدا در ترکیب گذاشت تا سیدجلال، نادری، امیری و نعمتی در مقایسه با دیدار هفته دوم روی نیمکت بنشینند. حاصل این تغییرات اما برتری پرسپولیس با یک گل بود که آن هم توسط مدافعشان؛ یعنی کنعانی‌زادگان زده شد. برای بازی دربی، برخلاف تصور، کالدرون (همچنان بدون درنظرگرفتن تغییرات دروازه‌بان) تغییرات زیادی در ترکیب و سیستم بازی‌اش به وجود نیاورد و فقط وحید امیری را در مقایسه با دیدار قبلی به‌جای بشار رسن در ترکیب اصلی گذاشت. این تغییرات اندک و البته ثبات در اتخاذ سیستم به‌علاوه شناخت خوبی که پرسپولیسی‌ها از بازی یکدیگر داشته‌اند به نظر می‌رسد برگ برنده این تیم در دربی شد. هرچند ‌ البته پرسپولیس ِکالدرون هم چندان زیبا بازی نمی‌کند و تا به اینجای فصل، انتظارات هواداران برای بازی‌های جذاب را برآورده نکرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 2 مهر 98، شماره: 3532


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین