پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
هنوز استقلالی‌ها از شوک رفتن استراماچونی بیرون نرفته‌اند که این بار کالدرون در پرسپولیس به دلیل عدم تعهدات باشگاه به پرداخت حق و حقوقش ساز جدایی کوک کرده است.

شعار سال:هنوز استقلالی‌ها از شوک رفتن استراماچونی بیرون نرفته‌اند که این بار کالدرون در پرسپولیس به دلیل عدم تعهدات باشگاه به پرداخت حق و حقوقش ساز جدایی کوک کرده است.

رفتن استراماچونی از استقلال به دلیل عدم پرداخت حق و حقوقش شرایط را برای فوتبال ایران آشفته کرد. سرمربی ایتالیایی استقلالی‌ها با وجود کسب نتایج قابل قبول و صدرنشینی استقلال، به دلیل عدم تعهدات باشگاه راهی ترکیه شد. پس از رفتن او مسئولان باشگاه استقلال تلاش کردند تا استراماچونی را به ایران برگردانند و امروز اعلام شد مطالبات او در یک فقره چک واریز شده و حالا باید دید آیا استرا راهی ایران می‌شود یا خیر؟!

پس از اتفاقاتی که در باشگاه استقلال رخ داد؛ این نگرانی برای پرسپولیسی‌ها به وجود آمد که کالدرون هم راه استراماچونی را می‌رود؟! سرمربی آرژانتینی پرسپولیس به‌تازگی اعلام کرده تا پنجم دی‌ماه صبر می‌کند و اگر مطالباتش پرداخت نشود راهی کشورش می‌شود. حتی شنیده می‌شود او بلیت بازگشت به کشورش را به تاریخ هفتم دی‌ماه رزرو کرده است و اگر باشگاه در این مدت مطالبات او را پرداخت نکند همان اتفاقی که برای استقلال رقم خورد برای پرسپولیس هم اتفاق می‌افتد و کالدرون هم مانند استراماچونی رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهد.

البته گفته می‌شود صحبت‌های کالدرون تنها در حد تهدید نبوده و او با ارسال نامه به باشگاه پرسپولیس، اعلام کرده حتی اقدامات قانونی هم برای فسخ قرارداد خود را آغاز کرده است.

باشگاه پرسپولیس تاکنون ۱۸۶ هزار دلار به کالدرون پرداخت کرده است و تا پنجم دی‌ماه فرصت دارد مبلغ ۱۱۴ هزار دلار دیگر به حساب او واریز کند تا پیش‌قرارداد این مربی که قرار بود در زمان مدیریت ایرج عرب به حسابش واریز شود، تسویه شود. طبق قرارداد در پایان نیم‌فصل اول هم باشگاه باید مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به عنوان قسط دوم به سرمربی آرژانتینی پرسپولیس پرداخت کند. با این شرایط تا نیم‌فصل زمان زیادی باقی نمانده و پرسپولیسی‌ها این روزها سخت در تلاش هستند تا حق و حقوق کالدرون را پرداخت کنند. باشگاه پرسپولیس در مجموع باید ۴۱۴ هزار دلار به سرمربی آرژانتینی خود پرداخت کند که رقم سنگینی است.

کل مبلغ قرارداد کالدرون با پرسپولیس ۸۵۰ هزار دلار است و این در شرایطی است که سرمربی آرژانتینی پرسپولیس تاکنون نتایج چندان قابل قبولی هم کسب نکرده است.

حمید درخشان  درباره فسخ قرارداد کالدرون با پرسپولیس گفت: این یک واقعیت در فوتبال ایران است که باشگاه‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و این موضوع تنها در مورد مربیان خارجی نیست، بلکه خیلی از مربیان داخلی هم با این مشکلات درگیر هستند و در نهایت آنها هم استعفا داده‌اند. اگر کالدرون یا استراماچونی تهدید به فسخ قرارداد می‌کنند حق مسلم آنهاست. به هر حال آنها به ایران آمده‌اند و با باشگاه قرارداد بستند و حالا باید منتظر باشند که حق و حقوقشان پرداخت شود.

وی افزود: متأسفانه ما به مربیان داخلی هم اهمیت نمی‌دهیم. با این شرایط نمی‌دانم چطور باشگاه‌ها به دنبال جذب مربی خارجی می‌روند؟! زمانی که یک باشگاه به تعهدات خود در برابر مربیان داخلی عمل نمی‌کند چرا به دنبال مربی خارجی می‌رود که نتیجه‌اش فسخ قرارداد از طرف آنها و شکایت به فیفا باشد. این خوب نیست که ما همیشه منتظر می‌مانیم که در آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد بلکه باید از قبل پیشگیری کنیم و تدابیری بیندیشیم. متأسفانه در فوتبال ما به مربیان داخلی اعتماد نمی‌کنند و علی‌رغم همه مشکلات مالی به سراغ مربیان خارجی می‌روند و وقتی آنها موفق نشوند خیلی راحت می‌گویند مربی خارجی با فوتبال ما آشنایی ندارد. مربی خارجی هم پس از مدتی به فیفا شکایت می‌کند و تنها به دنبال مطالباتش است.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: چنین اتفاقی در نتیجه باعث می‌شود چهره فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی بد نشان داده شود. اداره کردن فوتبال سخت نیست اما متأسفانه مدیران ما کاربلد نیستند و به همین خاطر تصمیماتی می‌گیرند که در نهایت به ضرر باشگاه‌ها و فوتبال می‌شود. بهتر است مدیران فوتبال ابتدا تعهدات خود را در برابر مربیان داخلی انجام دهند بعد از آن به سراغ خارجی‌ها بروند.

حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران و عدم پرداخت باشگاه‌ها به تعهدات آنها پیش از این هم وجود داشته و خسارت جبران‌ناپذیری هم به بار آورده است. بعید نیست تا چند روز آینده کالدرون هم راه استراماچونی را برود و در نهایت پرسپولیس هم دچار بحران شود. هم‌اکنون تیم استقلال نه مدیرعامل دارد، نه سرپرست و نه سرمربی و این شرایط به طور حتم اوضاع را برای استقلالی‌ها در آینده سخت خواهد کرد. شاید با این وضعیت باید منتظر رفتن کالدرون از پرسپولیس هم باشیم به‌خصوص اینکه او به‌تازگی پیشنهاد ۴ میلیاردی از امارات داشته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:26آذر1398،کد خبر: 450973،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
همیشه هوای پرسپولیس رو دارن قبل اینکه مشکلی پیش بیاد درستش میکنه وزارت ورزش پرسپولیسسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین