پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۶
بین استان سمنان و مازندران منطقه‌ای با طبیعتی بکر و خیره کننده انتظارتان را می‌کشد. دیواری از کوه که مسیر حرکت ابرها را سد می‌کند و به آن دیوار اوپرت گفته می‌شود.

شعارسال: بین استان سمنان و مازندران منطقه‌ای با طبیعتی بکر و خیره کننده انتظارتان را می‌کشد. دیواری از کوه که مسیر حرکت ابرها را سد می‌کند و به آن دیوار اوپرت گفته می‌شود. منطقه‌ایی ییلاقی برای مردم محلی که دام‌های خود را به چرا ببرند. خانه‌های روستایی، دشت‌های زیبا ،کوه‌های پوشیده شده از علف، چمشه‌های جوشان با آب گوارا که در این منطقه به چشم می خورد از زیبایی های اوپرت می‌باشد. این منطقه را به طور یقین می‌توان مرز بین جنگل و کویر دانست. به دلیل ارتفاع زیاد، ابرهای باران‌زا بیشتر در شمال دامنه متوقف می‌شوند و سمت شمالی دیواره همیشه پوشیده شده از گیاهان تازه بوده ولی سمت جنوبی به دلیل بارش کمتر بیشتر به سمت زردی می‌رود.

اوپرت از آن مناطقی است که با دیدن تصاویرش ممکن است با خودتان بگویید وای چه بهشتی، کاش اینجا ایران بود و می توانستیم به آن سفر کنیم! خب اینجا ایران است، جایی بین سمنان و مازندران! بله اینجا ایران است و پر از جاذبه‌هایی است که حتی روحمان هم از وجودشان خبر ندارد، جاهایی که هنوز بکرند و رد پای انسان‌ها در آن نمود پیدا نکرده است.

اوپرت در جنوبی‌ترین نقطه‌ی مازندران و شمالی‌ترین نقطه سمنان واقع شده. اینجا روستایی‌ست به همین اسم که جزو مازندران به حساب می‌آید، اما دامداران مناطق شمالی سمنان هم اینجا را به عنوان ییلاق خود انتخاب می‌کنند و دام‌هایشان را در دشت‌هایش برای چرا رها می‌کنند.

اگر از تهران به سمت اوپرت قصد سفر دارید، مسیر جاده فیروزکوه و خطیرکوه می‌تواند مسیر مناسبی باشد؛ مسیری که هم کوتاه‌تر است و هم زیباتر. مسیر جاده فیروزکوه به اوپرت یکی از زیباترین مسیرهای ایران محسوب می‌شود. گردنه کدوک، راه‌آهن شمال، پل ورسک و غار اسپهبد خورشید در مسیرتان قرار دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت لست سکند، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1398 ، کدخبر: - : www.lastsecond.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین