پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با انتقاد از نداشتن ایمنی برخی خودروها در برابر سرقت، گفت: برخی از خودروها توسط سارقان در ۴۵ ثانیه یعنی کمتر از یک دقیقه سرقت می‌شوند.
شعار سال: رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با انتقاد از نداشتن ایمنی برخی خودروها در برابر سرقت، گفت: برخی از خودروها توسط سارقان در ۴۵ ثانیه یعنی کمتر از یک دقیقه سرقت می‌شوند.

سردار محسن حسن‌خانی با طرح این پرسش که در حوزه خودرو سارق کدام خودرو را سرقت می کند؟ افزود: سارق آن خودرویی را سرقت می کند که وقت کمتری صرف کرده و بتواند به راحتی خودرو را سرقت کند.

وی با اشاره به ایمنی خودرو مدنظر پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: ایمنی مدنظر راهور در مورد مقاومت خودرو در برابر تصادفات است و ایمنی در برابر سرقت مقوله دیگری است که پلیس آگاهی به آن توجه دارد، در حوزه کاری پلیس آگاهی، بسیاری از خودروهایی که تولید می شود، ایمنی لازم را  ندارند، برخی از خودروها ظرف ۴۵ ثانیه سرقت می شوند و سارق در این مدت زمان بسیار کم کاپوت خودرو را بالا زده، کامپیوتر خودرو را سرقت می کند؛ این در حالی است که صاحب خودرو تمام اقدامات ایمنی اعم از بستن قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر را انجام داده است اما سارق به راحتی با یک تایلیور می تواند درب خودرو را باز کرده و پشت ترک ماشین بنشیند و برود.

حسن خانی ادامه داد: چرا باید ایمنی خودرو این گونه باشد که به راحتی کاپوت خودرو و صندوق عقب خودرو باز شود و سارق به راحتی کامپیوتر خودرو را سرقت کند، سارق که نمی تواند موتور خودرو را سرقت کند، کامپیوتر خودرو را سرقت می کند و این قسمت مهم خودرو در جایی گذاشته شده که دقیقا سارق می تواند به راحتی آن را سرقت کند، در این زمینه با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه ای داشتیم و پیشنهادهای خود را ارائه کرده و تاکید داشتیم تا در تولید خودرو نظر پلیس را جویا شوند چرا که پلیس آمار و ارقام سرقت و وضعیت فعلی را می داند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه پیشنهاد پلیس را پذیرفتند اما نمی دانیم که آیا خودروسازان به حرف وزیر صنعت گوش دهند یا خیر.

سردار سیدکمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا چندی پیش در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد:  پراید در سال آینده قطعا پلاک نمی شود و پلیس با جدیت این موضوع را دنبال می کند. با خودروسازان صحبت کردیم و نظرات خود را به آنها ارائه دادیم. خودروسازان تمایل دارند به جای پراید خودروی جدید و ایمن تری را به مشتریان ارائه دهند.

سردار حسن خانی در این باره، گفت: اگر خودروهایی که ایمنی لازم را ندارند، تولید نشوند، فبها المراد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد، اما باید پرسید آیا خودرویی که جایگزین این خودروها می شود، آیتم های مدنظر پلیس را از جهت ایمنی در تصادف و سرقت دارد یا خیر؟   

وی اضافه کرد: به نظرم می رسد باید بسته ایمنی به خودروسازها داده شود و باید این موضوع را مطالبه کرد، مردم ۵۰ تا ۶۰ میلیون و حتی تا ۱۰۰ میلیون برای خودرو پرداخت می کنند، اما همین خودرو به راحتی سرقت می شود، چرا نباید خودروساز در این مورد سهم خود را بپردازد.

سردار حسن خانی افزود: وقتی سرقتی می شود، نمی گویم بیشتر از مردم ناراحت می شویم اما به اندازه مردم ناراحت می شویم، اما ناراحتی ما به چه درد مردم می خورد؟ البته کارهایی انجام شده است و طی هماهنگی با وزارت کشور اقداماتی انجام شده و این اقدامات به سران قوا منعکس شده است که از جمله این مباحث مطرح شده، مسئول سازی سازمان های ذی ربط است.

وی ادامه داد: لازمه مسئول سازی این است که هر یک از افراد جامعه خود را مسئول بدانند، با قسم خوردن مشکل حل نمی شود، مصداق آیه کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ باید از اصراف پرهیز کرد. باید به گونه ای عمل کنیم که اگر فردی اصراف کرد، هزینه اش را بپردازد؛ اگر هزینه اش را بپردازد، دیگر اسراف نمی کند یا کمتر اسراف می کند، برخی برای اینکه کمتر هزینه کنند کیفیت را پایین می آورند، در جایی دیگر به جای اینکه هزینه های جانبی و بی خودی را پایین می آوریم، کیفیت را کاهش می دهیم، ریخته و ریزهایی داریم که در کیفیت اثر می گذارد. در جایی از مردم پول اضافه می گیریم و جنسی با کیفیت پایین ارائه می دهیم که همه این ها عین اسراف است.

حسن خانی گفت: در مسئول سازی باید به گونه ای عمل کنیم که اگر فردی درب ضد سرقت تولید می کند، به گونه ای باشد که سارق آن را با یک کارت نتواند باز کند. نه اینکه درب ها به گونه ای باشد که سارق با یک کارت درهای به اصطلاح ضد سرقت را باز کند. باید کسی جلوی چنین افرادی را بگیرد. هنگامی که سرقت اتفاق می افتد ما فقط سارق را می بینیم کسی که در کارش کم کاری کرده نیز به نوعی در سرقت سهیم است باید همه با وجدان کار کنند که اگر با وجدان کار کنیم همه مشکلات حل می شود و دیگر سارقان نمی توانند به راحتی دست به سرقت بزنند و شاهد مهار سرقت خواهیم بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 2 مهر 1398، کدخبر: 83485493 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
من این پیشرفت چشمگیر رو به سارقان تبریک عرض میکنم واقعا این همه استعداد داره حروم میشه از این نخبگان باید بیشتر استفاده کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
باید واسه امنیت خودرو ها فکر جدی بکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین