پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
یک وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی شکایت از پزشک متخلف و مجازات او توضیحاتی داد.
شعار سال: یک وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی شکایت از پزشک متخلف و مجازات او توضیحاتی داد.

شاید شما هم شنیده باشید که فردی بخواهد نسبت به قصور یک پزشک شکایت کند؛ در این صورت اگر به دلیل خطای پزشک به بیمار آسیبی وارد شده باشد، مقام قضایی می‌تواند با پزشک متخلف مقابله کند، اما تنظیم شکایت علیه پزشک مقصر به رعایت تشریفات خاصی احتیاج دارد.

مهدی مقدوری وکیل پایه یک دادگستری، درباره چگونگی شکایت از پزشک متخلف، اظهار کرد: شکایت از پزشک متخلف باید در دادسرای مخصوص به جرایم پزشکی مطرح شود.

او با اشاره به چگونگی تنظیم شکایت، گفت: اگر دلایل و مدارک کافی دال بر قصور یک پزشک موجود باشد، فرد می‌تواند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی شکایت خود را علیه پزشک متخلف در دادسرای مخصوص ثبت کند.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: البته شاید در خلال رسیدگی به گزارش لازم شود که به پزشکی قانونی هم فرد مراجعه کند تا گزارش و نظریه این مرجع را هم بگیرد.

مقدوری با اشاره به مجازات پزشک متخلف، گفت: اگر قصور پزشک ثابت شود، ممکن است پزشک تعلیق شود و در قانون برای پزشک متخلف جزای نقدی و حبس در نظر گرفته شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 3 مهر 1398، کدخبر: 7080299 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین