پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر دستور تشکیل کمیته تخصصی ویژه برای بررسی پرونده بیمار تصادفی به‌منظور اطلاع‌رسانی شفاف به خانواده داغدار عظیمیان، اصحاب رسانه و افکار عمومی صادر کرد.

شعارسال: در پی مرگ جوان بوشهری در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و انتشار اخباری مبنی بر رسیدگی نکردن به وضعیت این بیمار و در نهایت مرگ او در اثر کوتاهی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اطلاعیه‌ای صادر کرد.

سعید کشمیری در این اطلاعیه اعلام کرده است: صیانت از حقوق بیماران یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و تشکیل این کمیته نیز برای بررسی دقیق و مستند این پرونده صورت گرفته است.

وی با ابراز تأسف و همدردی با خانواده عظیمیان افزود: از اصحاب رسانه و افکار عمومی درخواست داریم تا نسبت به انتشار مطالب غیر کارشناسی و احساسی راجع به این موضوع به‌شدت پرهیز کنند.

کشمیری افزود: پس از اعلام نتیجه نهایی بررسی علت حادثه از سوی کمیته ویژه موضوع برای پیگیری‌های بعدی به مراجع قانونی ارجاع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در صورت تائید کوتاهی پزشکی در این پرونده، دانشگاه علوم پزشکی بر اساس رسالت خود برخوردهای قانونی و لازم را برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه انجام خواهد داد.

وی با ابراز تأسف از ایجاد درگیری فیزیکی با پزشک در محل خدمت به بیماران گفت: حریم پزشک و کادر درمانی در محل خدمت به دردمندان جامعه مقدس است اما در این پرونده اعلام نظرهای غیر

کارشناسی و غیر مستند زمینه‌ساز ایجاد درگیری فیزیکی با پزشک اورژانس شد که این موضوع موجب برهم خوردن نظم مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و اخلال در روند ارائه خدمات به سایر مراجعین نیز شد.

زنده یاد عظیمیان جوان 20 ساله بوشهری است که براثر تصادف ضربه مغزی شده بود و به گفته بستگانش با ضریب هوشی 9 به بیمارستان منتقل شده بود اما بدلیل تاخیر در عمل باعث مرگ وی شده است.

در همین راستا شماری از دوستان و بستگان زنده یاد امروز با تجمع در مقابل استانداری بوشهر نسبت به آنچه قصور پزشکی در رسیدگی به موضوع درمان وی نامیده شد خواستار رسیدگی شدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4مهر1398 ، کدخبر: 83492359: : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین