پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
صفا صبوری دیلمی با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهرداری تهران از اتمام پروژه نیمه تمام تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.

شعارسال: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران عنوان کرد: حدود ۷۰ پروژه عمرانی در دست اقدام داریم که برخی از آنان سنواتی است یعنی اینکه در دوره کوتاه مدیریتی انجام نمی شود.

او افزود: برخی از این پروژه ها در مدیریت شهری گذشته آغاز شده است که ما باید برخی از آنها را تمام کنیم و برخی دیگر را ادامه دهیم تا گروه بعدی آن را به اتمام برساند تقریباً تمام پروژه های نیمه کاره تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

معاون شهردار تهران ادامه داد: به عنوان مثال پروژه بزرگراه امام علی در یک تیم اجرا شد و در طول سال‌های آتی توسعه پیدا خواهد کرد و برخی پروژه‌ها باید حدود ۱۰ شهردار روی آن کار کنند.

صبوری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون چهار پروژه نیمه تمام به پایان رسید. پروژه اصلی که مردم می بینند و برایشان مهم است پروژه‌های اولویت دار است. پروژه تقاطع غیرهمسطح کوی نصر گیشا تا پایان سال، پروژه زیرگذر استاد معین تا دهه فجر، فاز اول پروژه شهید بروجردی تا پایان سال در صورت رفع معارض به بهره‌برداری خواهد رساند. همچنین پروژه مجموعه فرهنگی رازی در کنار برج طغرل تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

صبوری با بیان اینکه کندرو بزرگراه نواب در تیرماه ۹۸ به پایان خواهد رسید ، گفت: افتتاح این پروژه سبب کاهش بار ترافیکی شد. چهار پروژه امسال پایان رسید .پنج پروژه اولویت دارد و ۷۰ پروژه دیگر تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

10 پل تهران در حال مقاوم‌سازی است

او در پاسخ به این سوال که ادامه بزرگراه صیاد شیرازی به کجا خواهد رسید؟ گفت: مجری طرح‌هایی هستیم که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ما ابلاغ می‌کند. این پروژه هنوز پروژه مصوب نیست و به صورت نهایی در معاونت حمل و نقل در نیامده و به ما تکلیف نشده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: نام دیگری به نام بزرگراه شهید متوسلیان روی آن گذاشته شده است. باید به طرح مصوب تبدیل شد و شورای شهر تهران آن را به تصویب برساند و هنوز به ما چیزی گفته نشده است.

معاون شهردار تهران در رابطه با تخصیص بودجه برای پروژه های آینده عنوان کرد: خوشبختانه شورای شهر تهران در حوزه عمرانی بودجه ها را به ما تخصیص دادند که مشکلی در بودجه برای اجرای ۷۰ پروژه داریم. حدود هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه به صورت نقدی و غیرنقدی برای معاونت فنی و عمرانی پیشنهاد شده است که برنامه‌ریزی کردیم برخی از این پروژه ها را به اتمام برسانیم و برخی دیگر را پیش ببریم.

صبوری در رابطه با برنامه نگهداشت پروژه‌ها گفت: بخشی از بودجه که به ما تخصیص داده می‌شود برای نگهداشت شهر است. همه پل‌های ما در طول سال مانیتور می‌شود. گروه ویژه برای بازدید از پل‌ها وجود دارد. برخی پل‌های قدیمی مقابل زلزله ایمن نیستند که تقویت خواهد شد در حال حاضر ۱۰ پل تهران تقویت می‌شود تا برای زلزله مقاوم شود. در حال حاضر فعالیت‌های گسترده‌ای برای بزرگراه نیایش انجام می‌دهیم که به صورتی نیست مردم آن را مشاهده کنند.

ترمینال شرق آماده نیست

معاون شهردار تهران در رابطه با پروژه ترمینال شرق گفت: پروژه ترمینال شرق آماده نیست بلکه صرفاً یک ساختمان از کل ترمینال تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است. پروژه ترمینال شرق ۹۶% تکمیل نشده است و عنوان این درصد پیشرفت اشتباه است بلکه یکی از ساختمان‌های آن ۷۰ درصد ساخته شده است. زیرساخت‌های آن هنوز تکمیل نشده است. حداقل امکانات این ترمینال حمل و نقل عمومی است ولو اینکه همه ساختمان‌های آن ۱۰۰% ساخته شده باشد باز هم امکان بهره‌برداری از آن نیست چرا که باید مترو و حمل و نقل عمومی به آن برسد.

او تصریح کرد: بخشی از جنگل‌های سرخه حصار به خاطر توسعه این ترمینال تخریب شده و با افتتاح این ترمینال تخریب محیط زیست افزایش پیدا خواهد کرد. با همه این توضیحات ترمینال شرق آماده بهره‌برداری نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که باید با خبرنگاران نسبت به افتتاح ترمینال شرق معترض باشند، گفت: زیرساخت‌های ترمینال باید آماده باشد و بحث امنیتی اهمیت زیادی دارد. مردم باید با امنیت تردد کنند و به جای اینکه مردم خود را به اتوبوس برسانند اتوبوس از خود را به مردم برساند.

نمی‌توان عارضه ناشی از فرونشست را پیش‌بینی کرد

معاون شهردار تهران در خصوص احتمال تاثیر فرونشست بر زیرساخت‌های شهری تهران گفت: موضوع فرونشست دائمی است که بر اساس مسائل زمین شناسی در گستره‌ای بزرگی از کشور و دنیا وجود دارد اما فرونشست مانند بیابان‌زایی است که بر اثر دخالت‌های انسان طی سال‌های زیادی رخ می‌دهد.

صبوری اضافه کرد: فرونشست به دلیل این که به مرور اتفاق می‌افتد برخی فکر می‌کنند که بحران‌زا نیست چراکه مقطعی اتفاق می‌افتد.

او تاکید کرد: در حال حاضر موضوع خاصی وجود ندارد و به خاطر فرونشست پل به پائین نرفته و عارضه رخ نداده است اما ممکن است روزی این اتفاق رخ بدهد. به‌دلیل اینکه در سطوح گسترده است خیلی نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: باید به محیط زیست بیشتر احترام بگذاریم. تاکنون عارضه‌ای ناشی از فرونشست گزارش نشده است که خطری به طور جدی رخ داده باشد ضمن اینکه برخی مناطق تهران اسکن می‌شود تا مقابل مشکلات گرفته شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 8مهر1398 ، کدخبر: 905043: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین