پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
وزیر نیرو درباره معضل فرونشست زمین گفت: وزارت نیرو دو هفته پیش برای تشکیل این کارگروه اعلام آمادگی کرد و همکاران ما در تدارک و تهیه یک یادداشتی هستند که باید زودتر با شهردار تهران، نهایی کنیم و هر چه زودتر کار شروع شود.

شعار سال:وزیر نیرو درباره معضل فرونشست زمین گفت: وزارت نیرو دو هفته پیش برای تشکیل این کارگروه اعلام آمادگی کرد و همکاران ما در تدارک و تهیه یک یادداشتی هستند که باید زودتر با شهردار تهران، نهایی کنیم و هر چه زودتر کار شروع شود.

 فرونشست زمین که در نتیجه برداشت، بی‌رویه آب‌های زیرزمینی است را باید جدی گرفت و برای آن تدابیر مؤثری اندیشید زیرا این امر منجر به مرگ تدریجی زمین خواهد شد. فرونشست زمین مدت‌هاست که در حال گسترش است.

در تهران سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب افت آب زیرزمینی رخ می‌دهد که حدود ۸۰ میلیون متر مکعب مربوط به دشت ورامین و ۴۰ میلیون مترمکعب مربوط به دشت‌های شهریار و تهران است. نشست زمین در دشت ورامین ۳۶ و در دشت شهریار ۳۱ سانتی‌متر در سال گزارش، شده است.

«رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در پاسخ به این سوال که «چه تدبیری برای فرو نشست زمین در دشت ورامین و شهریار اندیشیده‌اید» گفت: مبحث آب به طور کلی و نشست دشت‌های ورامین و موضوع استحصال آب به طور خاص از عرصه‌های بین بخشی است و هیچ دستگاهی نه می‌تواند به تنهایی عامل بروز چنین مشکلی باشد و نه به تنهایی می‌تواند، وسیله حل و فصل و رفع آن باشد.

او در ادامه بیان کرد: دو هفته پیش، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران موضوع نشست دشت‌های ورامین و شهریار و استحصال آب را با نمایندگان مردم در شورا مطرح کردم و قرار شد که یک کارگروه مشترکی بین وزارت نیرو و شهرداری تهران با حمایت شورای شهر تشکیل دهیم و یک کار مداومی را برنامه ریزی کنیم، برای اینکه از چنین احتمال هایی و تشدید آن، جلوگیری شود.

اردکانیان افزود: با رفتار صحیح و یک کار هماهنگ و برنامه‌ریزی شده بین دستگاهی توسط وزارت نیرو، شهرداری، وزارت صنعت و وزرات بهداشت و همه مجموعه های دولتی و غیردولتی که اقدامات آنها می تواند، منجر به چنین علایمی شود، می توان از این آسیب ها جلوگیری کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو دو هفته پیش برای تشکیل این کارگروه اعلام آمادگی کرد و همکاران ما در تدارک و تهیه یک یادداشتی هستند که باید زودتر با شهردار تهران، نهایی کنیم و هر چه زودتر کار شروع شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:11آبان1398،کد خبر:917932،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین